۰

میادین نفتی عربستان زیر آتش یمنی ها

میادین نفتی عربستان سعودی که تقریباً یک دهم نفت خام جهان را تولید می کنند در خط آتش قرار گرفته اند و اخیراً از هوا، دریا و زمین به آنها حمله می شود.
میادین نفتی عربستان - میز نفت
میادین نفتی عربستان - میز نفت
به گزارش میز نفت ، میادین نفتی عربستان سعودی که تقریباً یک دهم نفت خام جهان را تولید می کنند در خط آتش قرار گرفته اند و اخیراً از هوا، دریا و زمین به آنها حمله می شود.

 افزایش تنش ها در خلیج فارس باعث شده برخی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان و زیرساخت ها و کشتی های پالایش و انتقال نفت مورد حمله پهپاد ها یا انواع  حملات دیگر قرار بگیرند.

 با توجه به اینکه شرکت نفت آرامکوی عربستان بزرگترین صادر کننده نفت جهان است، تهدید تولید و زیرساختهای نفت خام عربستان خطری برای عرضه نفت جهان است. عربستان سعودی 257 میلیارد بشکه ذخایر نفتی اثبات شده دارد.

 شرکت نفت آرامکوی عربستان می تواند روزانه 12 میلیون بشکه نفت تولید کند. شرکت آرامکو روزانه 7 میلیون بشکه نفت صادر می کند که از هر شرکت نفتی دیگری در جهان بیشتر است و نقش این شرکت را به عنوان یک تولید کننده تاثیرگذار نشان می دهد. امنیت میادین نفتی آرامکو برای بازار های جهان حیاتی است.

 حدود سه چهارم تولید روزانه آرامکو از چهار میدان اصلی می آید: غوار، خورایس، سفانیه و شیبه. این 4 ذخیره نفتی در شرق عربستان قرار دارند و بیشتر نفت آنها از تنگه هرمز عبور می کند. تنگه هرمز گلوگاه حیاتی هدایت نفت خلیج فارس است.

غوار

 ظرفیت تولید این میدان نفتی 3.8 میلیون بشکه در روز است و نفت سبک عرب را تولید میکند. طبق آمار ماه آوریل، این میدان نفتی بیش از نیمی از نفت خام آرامکو را پمپ کرده است.

خورایس

 روزانه 1.45 میلیون بشکه نفت سبک عرب را تولید میکند. ارامکو طرح توسعه این میدان نفتی را سال گذشته به پایان رساند تا ظرفیت آن را از 1.2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

سفانیه

 ظرفیت این میدان نفتی 1.3 میلیون بشکه در روز نفت سنگین عرب است. به گفته آرامکو سفانیه بزرگترین میدان نفتی دریایی متعارف جهان است و بخشی از آن در منطقه بی طرف که بین عربستان و کویت مشترک است قرار دارد. 500 هزار بشکه در روز تولید این منطقه 4 سال است متوقف شده است.

شیبه

این میدان نفتی روزانه یک میلیون بشکه نفت فوق سبک عرب را تولید می کند و به تازگی مورد حمله حوثی های یمن قرار گرفته است. میدان نفتی شیبه 14.3 میلیارد بشکه نفت ذخیره دارد و توسط یک خط لوله 645 کیلومتری به پایانه های اصلی صادرات متصل می شود.


منبع : تسنیم
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 24499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *