۰

چین بارگیری نفت ونزوئلا را متوقف کرد

شرکت نفت دولتی چین، خریدار نفت ونزوئلا، بارگیری نفت این کشور را در ماه اوت پس از آخرین تحریم های آمریکا علیه این صادر کننده آمریکای جنوبی متوقف کرده است.
چین بارگیری نفت ونزوئلا را متوقف کرد
به گزارش میز نفت ، شرکت نفت دولتی چین، خریدار نفت ونزوئلا، بارگیری نفت این کشور را در ماه اوت پس از آخرین تحریم های آمریکا علیه این صادر کننده آمریکای جنوبی متوقف کرده است.

 دولت ترامپ در اوایل ماه اوت  سرمایه‌های دولتی ونزوئلا در آمریکا را مسدود کرد و مقامات آمریکا تهدید علیه شرکت هایی که با این کشور تجارت می‌کنند را افزایش دادند.

 یکی از منابع آگاه در پکن گفت:« شرکت نفت دولتی چین، CNPC،  نگران است تحت تحریم های ثانویه آمریکا قرار گیرد».

 یک مقام اجرایی یکی از فروشندگان نفت ونزوئلا در چین گفت:« به ما گفته شده که چاینااویل در ماه اوت هیچ نفتی بارگیری نمی کند. ما نمی‌دانیم پس از این چه اتفاقی می افتد».

چاینااویل عامل تجارت CNPC است که طبق قراردادهایی نفت ونزوئلا را میخرد و یکی از برترین مشتریان نفت کاراکاس است.

 طبق گفته منابع آگاه ، CNPC قبل از هر اقدام دیگری برای بستن قرارداد نفتی با ونزوئلا، منتظر خط مشی های بعدی خزانه‌داری آمریکا می ماند.

 توقف خرید نفت از ونزوئلا پس از ارتباطات اخیر بین دولت های آمریکا و چین اجرایی شده است که شامل جلسه ای بین مقامات سفارت آمریکا در پکن و مدیران شرکت نفت دولتی چین هم می شود.

 کاخ سفید در ژانویه سال جاری میلادی به منظور برکناری نیکلاس مادورو، صنعت نفت ونزوئلا را تحریم کرد. دنیای غرب انتخاب دوباره مادورو در  2018 را غیرقانونی می داند.

دستور اجرایی ترامپ در پنجم ماه اوت صراحتاً شرکت‌های غیر آمریکایی که با شرکت نفت دولتی ونزوئلا تجارت می‌کنند را تحریم نکرده است. این شرکت ها شامل توتال فرانسه ، ایکوییتر نروژ و مشتریان روسی و چینی ونزوئلا می شوند.

 پکن بیش از 50 میلیارد دلار طی یک دهه به دولت هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا وام داده است چون قصد داشت از عرضه نفت ونزوئلا مطمئن شود و یک متحد در آمریکای لاتین داشته باشد.

 در شش ماه اول سال جاری میلادی، چین 8.67 میلیون تن نفت خام از ونزوئلا وارد کرده که معادل 350 هزار بشکه در روز می شود  و حدود 3.5 درصد کل واردات این کشور را تشکیل می‌دهد.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 24500
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *