۰

سود سینوپک چین 25 درصد کاهش یافت

شرکت سینوپک چین گزارش داد که درآمدش در نیمه اول سال میلادی جاری ۲۴.۷ درصد کاهش یافته است که دلیل آن رشد سریع ظرفیت پالایشگاهی داخلی و ضعف تقاضا برای محصولات پالایش شده است.
سینوپک چین - میز نفت
سینوپک چین - میز نفت
به گزارش میزنفت ، شرکت  نفت و مواد شیمیایی چین یا همان شرکت سینوپک گزارش داد که درآمدش در نیمه اول سال میلادی جاری 24.7 درصد کاهش یافته است که دلیل آن رشد سریع ظرفیت پالایشگاهی داخلی و ضعف تقاضا برای محصولات پالایش شده است.

سینوپک، بزرگترین پالایشگاه آسیا سود شش ماه اول سال میلادی جاری را طبق استانداردهای حسابداری چین، 31.34  میلیارد یوان (4.42 میلیارد دلار) اعلام کرد.

سود این شرکت در سه ماهه آوریل تا ژوئن 14.76 میلیارد یوان بود که نسبت به 14.76 میلیارد یوان سه ماه اول افزایش داشت ولی 27 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود.

درآمد این شرکت در شش ماه اول سال میلادی جاری 15.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 1.5  تریلیون یوان رسید.

سینوپک طی بیانیه ای اعلام کرد:«تقاضای داخلی برای محصولات نفتی پالایش شده طی شش ماه اول سال جاری رشد داشت ولی رقابت در بازار به خاطر عرضه بالای این محصولات بسیار شدید بود».

حاشیه سود پالایشگاهی در پالایشگاه های چین پس از آغاز به کار دو کارخانه بسیار بزرگ هنگلی پترو کمیکالز و ژیجیانگ پتروکمیکال کاهش یافت. مجموع ظرفیت این دو پالایشگاه حدود 800 هزار بشکه در روز است.

تقاضا برای محصولات پالایش شده نفتی مخصوصاً بنزین و دیزل هم در بحبوحه کاهش فروش خودرو و کند شدن رشد اقتصادی ضعیف است.

برخی تولیدکنندگان سوخت مجبور شدند با کاهش حاشیه های سود تولید خود را محدود سازند.

میانگین حاشیه سود پالایشگاهی نفت در سینوپک 383 یوان در هر تن در نیمه اول 2019 گزارش شد که 161 یوان در هر تن معادل 29.6 درصد نسبت به سال گذشته کمتر بود.

پالایش نفت در سینوپک در این دوره 123.92 میلیون تن یا حدود 5 میلیون بشکه در روز بود که نسبت به 4.87 میلیون بشکه در روز نیمه اول 2018 بالاتر بود.

این شرکت اعلام کرد که 141.68 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرده که 1.4 به صورت سالانه کاهش داشته و تولید 509.5 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی این شرکت 7 درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته افزایش نشان داده است. 

سینوپک قصد دارد اکتشاف و توسعه نفت و گاز خود را در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش دهد و انتظار دارد در این دوره 142 میلیون بشکه در روز نفت خام و 507 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی تولید کند.

 این شرکت همچنین قصد دارد 124 میلیون تن نفت خام در فاصله جولای تا دسامبر پالایش کند.


منبع : تسنیم
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 24556
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *