۰

افزایش پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نفت

نرخ پایبندی گروه اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نفت در ژوییه که این پیمان تا مارس سال ۲۰۲۰ تمدید شد، به ۱۵۹ درصد رسید.
اوپک - میز نفت
اوپک - میز نفت
به گزارش میز نفت ، کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که مسئول نظارت بر این توافق است، اعلام کرد سطح پایبندی به این توافق در ژوییه ۱۵۹ درصد بوده که ۲۲ درصد بالاتر از ژوئن بوده است. تولیدکنندگانی که در این پیمان مشارکت کرده‌اند، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به طور میانگین نرخ پایبندی ۱۳۴ درصد را نشان داده‌اند و نرخ پایبندی ژوییه بالاترین نرخ در سال ۲۰۱۹ بوده است.

اوپک و کمیته نظارتی مشترک با اشاره به اهمیت کاهش تولید نفت برای حمایت از ثبات بازار، اعلام کردند این سطح بالای پایبندی ابهاماتی که در بازار به دلیل تداوم نگرانیهای اقتصادی وجود دارد را جبران می‌کند.

طبق اعلام اوپک، کاهش تولید به همراه تداوم تقاضای مطلوب برای نفت تاکنون مانع از رشد قابل توجه ذخایر جهانی نفت شده است و باید به کاهش قابل توجه این ذخایر در نیمه دوم سال منجر شود.

با این حال تلاشهای اوپک برای تقویت قیمتها طی دو ماه گذشته موفقیت آمیز نبوده است زیرا نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضای جهانی برای نفت این عامل مثبت که تولید اوپک پلاس کاهش پیدا کرده را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

گزارش ماهانه اوپک که دو هفته پیش منتشر شد، نشان داد که تولید کشورهای عضو اوپک در ژوییه به دلیل افت چشمگیر تولید عربستان سعودی، تحریمهای آمریکا و بی‌ثباتی در لیبی  ۲۴۶ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سعودی‌ها در بحبوحه چشم انداز ضعیف اقتصاد کلان و تقاضا برای نفت، قول داده‌اند تولیدشان را پایین ۱۰ میلیون بشکه در روز و صادراتشان را پایین هفت میلیون بشکه در روز نگه دارند.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 24580
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *