۰

زنگنه: احتمال دونرخی شدن بنزین وجود دارد

وزیر نفت، درباره سهمیه بندی دوباره بنزین می‌گوید هنوز تصمیمی در زمینه قیمت حامل‌های انرژی اتخاذ و ابلاغ نشده است؛ اما در صورت سهمیه‌بندی، بنزین دونرخی خواهد شد.
زنگنه - میز نفت
زنگنه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بیژن زنگنه درباره احیای دوباره کارت سوخت گفت: کارت سوخت حدود ۲۰ سال پیش با تکنولوژی آن زمان صادر شد و تا کنون بیش از ۴۰ میلیون کارت سوخت برای خودروهای بنزین سوز و موتورسیکلت ها صادر شده است.

وی افزود: کارت سوخت بیشتر برای سهمیه بندی است. وزارت نفت برای کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند اعلان ثبت‌نام داد که در این اعلان حدود سه و نیم میلیون نفر ثبت‌نام شدند و شماره کارت بانکی آنان نیز ثبت شد. مجلس امسال وزارت نفت را مکلف به فعال کردن کارت سوخت کرد و وزارت نفت نیز کارت سوخت‌ها را صادر و سعی کرد با استفاده از سیستم بانکی استفاده کند تا بنزین تک‌نرخی باشد.

زنگنه افزود: در ۹ کلانشهر برای ۹۹ و ۹ دهم درصد از خودروها کارت سوخت صادر شده است. هفته گذشته اعلام شد که باید از کارت سوخت در جایگاه‌ها استفاده شود ولی زیاد استقبال نشده است.

وزیر نفت درباره سهمیه بندی دوباره بنزین نیز گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه و قیمت حامل‌های انرژی اتخاذ و ابلاغ نشده است اما در صورت سهمیه‌بندی بنزین دونرخی خواهد شد.

زنگنه با بیان اینکه کارت سوخت هیچ وقت حذف نشده است بلکه از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده شده است، افزود: تا زمانی که سهمیه‌بندی بنزین وجود نداشته باشد مردم کارت سوخت را جدی نخواهند گرفت.

وی افزود: در سوخت‌گیری با کارت سوخت خودرو به جز سیستان و بلوچستان محدودیتی در تعداد دفعات سوخت‌گیری ۶۰ لیتر بنزین وجود ندارد ولی در صورت استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران فقط ۳۰ لیتر در روز می‌توان بنزین زد.

وزیر نفت: گفت: قیمت فراورده‌های نفتی مثل: نفت کوره، بنزین، گازوئیل، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوایی یارانه‌ای است که برخی بدون سهمیه و برخی با سهمیه داده می‌شود.

وی درباره کیفیت بنزین نیز گفت: پالایشگاه خوب است که بنزین خوب تولید می‌کند در این دولت درباره کمیت و کیفیت بنزین تلاش فراوان شده است و اکنون بنزین تولیدی ما یورو ۴ است. در کلانشهرها از جمله تبریز، بندرعباس، بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود و اکنون تولید بنزین ما به ۱۱۵ میلیون لیتر در روز رسیده است و حتی برای صادرات نیز ذخیره‌سازی شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه برنامه‌هایی برای کیفیت بنزین در پالایشگاه های تهران، اصفهان و آبادان داریم، گفت: بهبود وضع هوا به کیفیت بنزین و گازرسانی بستگی دارد. همچنین کاهش الودگی پالایشگاه‌ها نیز با استفاده از گاز موجب کاهش آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران شده است.

وزیر نفت درباره استفاده از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نفت در یک منطقه ۲۰ هکتاری در جنوب تهران و نزدیک پالایشگاه تهران گفت: تا ۱۰ روز آینده با جمع ۴۰ نفری از شرکت های استارت‌آپ‌ها جلسه ای خواهیم داشت و تصمیم بر این است قسمتی از کار در انبار ری به آنها سپرده شود.

زنگنه گفت: اگر بتوانیم یک اکوسیستم و پارک فناوری در حوزه نفت به کمک آنها در جنوب تهران نیز ساخته خواهد شد.


منبع : صدا و سیما
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 24587
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *