۰

نقش وزیر نفت عربستان کمرنگ شد

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به کمرنگ شدن نقش یکی از طراحان طرح توسعه اقتصاد فرانفتی عربستان به عنوان بزرگترین تصمیم‌گیرنده در این کشور، به نقل از برخی مسؤولان عربستانی این مساله را ناشی از شکست او در پیشبرد طرح اصلاحی عربستان دانست.
الفالح - میز نفت
الفالح - میز نفت
به گزارش میز نفت ، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت، خالد الفالح، از طراحان طرح توسعه اقتصاد فرانفتی به عنوان بخشی از اصلاحات جدید در کابینه عربستان به عنوان وزیر نفت باقی خواهد ماند اما پست وزارت صنایع که حوزه‌ای گسترده‌تر است به شخصی غیر از او سپرده شده، در واقع ریاض بندر الخریف، یکی از بزرگترین مسؤولان اجرایی گروه الخریف را به عنوان وزیر صنعت و معادن که به تازگی تاسیس شده، منصوب کرد.

وال‌استریت ژورنال نوشت، الفالح هم‌پیمان اصلی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بود و در پیشبرد اقتصاد عربستان به او کمک کرد و زمانی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان وزیر نفت منصوب شد، مسؤولیت دو بخش صنعت و معدن را نیز به دست گرفت.

به گفته مسؤولان عربستانی بن سلمان مسؤولیتی با پیشرفت کمتر را به الفالح سپرد با این حال نقش برجسته او در هرم عربستان از جمله پست ریاست شورای مدیریتی آرامکو و ریاست هیئت عربستان در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) تغییری نکرد.

همچنین طبق دستورات منتشر شده در رسانه‌های رسمی، ریاض رئیس و معاون رئیس دفتر پادشاهی عربستان را تغییر داده و رئیس جدیدی را برای کمیته مبارزه با فساد این کشور تعیین کرد.



منبع : ایسنا
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 24604
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *