۰

28 میلیارد دلار هند در صنعت پتروپالایش

شرکت نفت هند به عنوان بزرگترین شرکت هندی فعال در صنعت نفت و گاز قصد دارد تا ۷ سال آینده حدود ۲۸ میلیارد دلار در صنعت پتروپالایش این کشور سرمایه‌گذاری کند. وجود زیرساخت‌های مناسب و نیاز روزافزون این کشور به سوخت و مواد پتروشیمیایی، عوامل اصلی تمایل این شرکت برای افزایش سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها عنوان شده است. پیش‌بینی می‌شود تقاضای نفت خام کشور هند از ۴.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ به حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۴۰ افزایش یابد.
نفت هند - میز نفت
نفت هند - میز نفت
به گزارش میز نفت ، رییس هیات مدیره شرکت نفت هند روز چهارشنبه ۲۸ آگوست سال جاری میلادی اعلام کرد که این شرکت به منظور تامین انرژی موردنیاز گروه‌های مختلف مصرف‌کننده قصد دارد در بازه زمانی ۵ تا ۷ سال آینده، ۲۷.۹ میلیارد دلار در بخش‌های مختلف انرژی سرمایه‌گذاری کند.

در حال حاضر، شرکت نفت هند به عنوان بزرگترین شرکت هندی فعال در صنعت نفت و گاز، دارای ۱۱ پالایشگاه و پتروپالایشگاهدر سراسر هند است که ظرفیتی بالغ بر پالایش ۱.۶ میلیون بشکه نفت خام در روز (معادل حدودا یک سوم ظرفیت پالایشی هند) را دارد.

پیش‌بینی افزایش تقاضای مواد پتروشیمیایی و سوخت تا سال ۲۰۴۰

شرکت نفت هند در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در احداث و مدیریت خطوط انتقال نفت، گاز و فرآورده‌های نفتیداشته است؛ به طوری که در یک سال گذشته بیش از ۹۵۰ کیلومتر خط به شبکه خطوط لوله نفت خام و فرآورده افزوده است و در حال حاضر مدیریت بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خط لوله را در اختیار دارد.

وجود زیر ساخت‌های مناسب، نیاز روزافزون کشور هند به سوخت و ظرفیت بالای فروش مواد پتروشیمیایی از جمله صنعت پلاستیک در کشور هند و همسایگان این کشور، عوامل اصلی تمایل شرکت نفت هند برای افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پالایشی و پتروپالایشی عنوان شده است.

طبق گزارش بخش بهینه‌سازی شرکت نفت هند، پیش‌بینی می‌شود تقاضای نفت خام کشور هند از ۴.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ به حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۴۰ افزایش یابد.


منبع : مقاومتی نیوز

 
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 24609
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *