۰
اندر حکایت ادعای زنگنه در مورد عدم دخالت در پتروشیمی

آقای «الف» کیست؟

آقای "الف" عضو با نفوذ هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس بود که اتاقش در طبقه یازده پاتوق رفت و آمدهای زیادی بود اما در یک اقدام غیر منتظره با چراغ سبز زنگنه از عضویت هیات مدیره کنار گذاشته شد.
آقای «الف» کیست؟
به گزارش میز نفت، سایت نفتی‌ها نوشت:

بنابراظهارات برخی از کارشناسان، بررسی سوابق انتصابات صورت گرفته در هلدینگ خلیج فارس نشان می‌دهد که پیش از انتخابات سال ۱۳۹۶ ریاست جمهوری "ع-الف" دوست قدیمی زنگنه و یکی از اعضای هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس، ریاست هیات مدیره شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس را برعهده داشت.

به گفته بسیاری از کارشناسان، وی به فاصله کوتاهی پیش از انتخابات از ریاست شرکت تجارت صنعت کنار رفت تا شک و شبهه‌هایی که نسبت به فعالیت‌های پشت پرده وی در رابطه با فروش محصولات ایجاد شده بود دردسر ساز نشود. در آنزمان به اذعان کارشناسان، برخی گزارش‌ها از جهت‌گیری فروش برخی محصولات با ارزش پتروشیمی خلیج فارس به مشتریان خاصی حکایت داشت که می‌توانستند تامین کننده بخشی از هزینه‌های انتخاباتی باشند.

در مورد فعالیت‌های پشت پرده آقای "الف" در هلدینگ خلیج فارس همان روزها هم صحبت‌های زیادی مطرح بود بحث‌هایی که یک بار به بازداشت  بیست و چهار ساعته یکی از سوگلی‌های آن روزهای هلدینگ خلیج فارس و مورد حمایت "ع-الف" هم منجر شد ولی نتوانست پای این عضو هیات مدیره را به بازداشتگاه بکشاند.

آقای "الف" عضو با نفوذ هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس بود که اتاقش در طبقه یازده پاتوق رفت و آمدهای زیادی بود اما در یک اقدام غیر منتظره با چراغ سبز زنگنه از عضویت هیات مدیره کنار گذاشته شد تا عملا تاریخ مصرفش در آن شرکت تمام شده تلقی شود. هرچند زنگنه برای خالی نبودن عریضه یک حکم مشاور برای او امضاء کرد تا مدتی هم در یکی از ساختمان‌های مجاور وزارت نفت نشسته و با روی کار آمدن حناچی در شهرداری تهران به آنجا اثاث کشی کند.

حالا زنگنه در توضیح سوال نمایندگان مجلس می‌گوید وزارت نفت در پتروشیمی مسئول تولید بوده و مسئول فروش و بازار پتروشیمی نیست. به راستی چگونه می‌توان از وزیر نفتی که تمام واگذاری‌ها، انتصاب مدیران عامل، تامین خوراک و تولید شرکت‌های پتروشیمی تحت مدیریت هلدینگ‌هایی از جمله پتروشیمی خلیج فارس را کاملا تحت سیطره و فرمان خود دارد این حرف را پذیرفت که هیچ مسئولیتی در حوزه بازار و فروش محصولات این صنعت به ویژه حیاط خلوت بزرگی مانند هلدینگ خلیج فارس که بیش از چهل درصد از مجموع تولیدات پتروشیمی کشور را برعهده دارد، نداشته باشد؟
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 24611
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *