واشنگتن بار دیگر تهدید کرد

18 شهريور 1398 ساعت 18:27

یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا بار دیگر مشتریان نفت ایران را به تحریم تهدید کرد و گفت واشنگتن برای تحریم‌های نفتی ایران معافیتی صادر نمی‌کند.


به گزارش میز نفت به نقل از  فارس، «سیگال مندلکر» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم روز یکشنبه بار دیگر مشتریان محموله‌های نفتی ایران را به تحریم تهدید کرد.

مندلکر که با خبرگزاری «رویترز» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «ما به اعمال فشار به ایران ادامه می‌دهیم و همانطور که رئیس‌جمهور [دونالد ترامپ] گفت، هیچ نوع معافیتی برای نفت ایران صادر نخواهد شد.»

وی همچنین مدعی شد که به واسطه تحریم‌ها و فشارهای آمریکا، میزان صادرات نفت ایران «با سر سقوط کرده است.»

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد. از آن زمان، واشنگتن در تلاش است تا میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند، با این وجود رسانه‌های غربی با اشاره به روش‌های مختلف ایران برای دور زدن تحریم‌ها، نوشته‌اند که میزان صادرات نفت ایران کاهش یافته، اما نه به آن میزان که واشنگتن انتظار داشت.

هفته گذشته فرانسه برای منصرف کردن ایران از برداشتن سومین گام کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، طرحی به تهران پیشنهاد داد که بر اساس آن یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری در اختیار ایران قرار می‌گرفت و پول آن نیز از محل فروش نفت تأمین می‌شد. با این وجود، واشنگتن اعلام کرد که حاضر نیست برای طرح پیشنهادی پاریس، معافیت تحریمی صادر کند.

انتهای پیام/ق


کد مطلب: 24669

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/24669/واشنگتن-بار-دیگر-تهدید

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir