۰

بزرگترین برنده بحران نفتی عربستان

حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده اوپک و بزرگترین صادرکنده نفت جهان است، ممکن است فرصت خوبی برای برزیل باشد که در توافق کاهش تولید اوپک پلاس حضور ندارد و در تلاش برای بالا بردن تولید نفت خود است.
پتروبراس - میز نفت
پتروبراس - میز نفت
به گزارش میز نفت ، با ریسکهای امنیتی که اکنون در خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری بالا رفته است، تحلیلگران بر این باورند که ممکن است خریداران و سرمایه گذاران نفت به جانب تولیدکنندگان دیگری روی بیاورند که از این منطقه دور هستند.

مارک موبیوس، از شرکت موبیوس کپیتال پارتنرز در نخستین روز پس از حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که باعث توقف تولید ۵.۷ میلیون بشکه در روز نفت این کشور شد، به شبکه سی ان بی سی گفت: تصور می‌کنم این فکر پیدا شود که شاید بهتر است به برزیل یا مکزیک برای تامین نفت نگاه کنیم.

وی گفت: اگر به ذخایری که برزیل دارد نگاه کنید، خواهید دید که این کشور می‌تواند نفت زیادی تولید کند.

برزیل پس از چندین تاخیر در پروژه‌ها و تعمیرات سنگین در آغاز تابستان، تولید نفت و مایعات نفتی را در دو ماه گذشته افزایش داده و پس از آمریکا، دومین منبع بزرگ رشد عرضه نفت خارج از اوپک در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خواهد بود.

به گفته تحلیلگران، حملات به عربستان سعودی ممکن است باعث علاقمندی بیشتر به مناقصه‌های نفتی آینده برزیل شود که تا چند ماه دیگر برگزار می‌شوند.

از سوی دیگر افزایش قیمت نفت در ابتدای هفته جاری ممکن است فشارهای تورمی روی کشورهای آمریکای لاتین را تشدید کند و شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل ممکن است در انتقال افزایش قیمت نفت به مصرف‌کنندگان محتاطانه‌تر عمل کند.

شرکت پتروبراس اعلام کرده که قیمتها را فورا افزایش نخواهد داد و به رصد بازار ادامه می‌دهد و تصمیمات به موقع را بر مبنای تغییرات بیشتر قیمتها اتخاذ خواهد کرد.

ادمیلسون موتینهو، استاد موسسه انرژی در دانشگاه یو اس پی سائوپائولو اظهار کرد: برای مناقصه‌های نفتی فراساحلی آینده برزیل که امسال برگزار خواهد شد، حملات به عربستان سعودی ممکن است اتفاق مثبتی برای برزیل باشد زیرا شرکتهای نفتی تمایل پیدا می‌کنند به تولید نفت دورتر از تنشها دسترسی داشته باشند.

شرکت "مک کنزی در گزارشی اعلام کرده است وسعت اکتشاف جدید و اکتشافات جدید برای عرضه نفتی برزیل اهمیت بالایی خواهد شد و ممکن است تولید نفت این کشور در سال ۲۰۳۵ به میزان ۷۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۸ رشد کرده و به ۴.۴ میلیون بشکه در روز برسد. با این حال این شرکت خاطرنشان کرد دورنمای تولید نفت برزیل در سال ۲۰۳۵ به این بستگی خواهد داشت که آیا این کشور در میادین و بلوکهای جدید اکتشافات و توسعه بیشتری انجام می‌دهد یا خیر. شرکتهای دیگر در کنار پتروبراس آماده‌اند تا سهم بزرگی در این سرمایه‌گذاری‌ها داشته باشند.

سازمانها و تحلیلگران انتظار دارند تولید نفت برزیل در کوتاه مدت رشد کند. اوپک در گزارش ماهانه خود در سپتامبر اعلام کرد تولید برزیل امسال ۱۸۰ هزار بشکه در روز و در سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۹۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، فارغ از تحولات خاورمیانه، برزیل با مقررات و فضای سرمایه گذاری جذاب، فرصت تقویت قابل توجه تولید نفت خود را دارد.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 24764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *