۰

برنامه اندونزی برای افزایش تولید نفت

رئیس شرکت مدکو انرژی اندونزی گفت این شرکت قصد دارد تولید نفت و گاز خود را طی ۵ تا ۱۰ سال آینده از ۱۲۰ هزار بشکه در روز به ۳۰۰ هزار بشکه در روز برساند.
اندونزی - میز نفت
اندونزی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، هیلمی پانیگورو، رئیس شرکت مدکو انرژی اینترنشنال اندونزی گفت این شرکت  قصد دارد تولید نفت و گاز خود را طی 5 تا 10 سال آینده از 120 هزار بشکه در روز به 300 هزار بشکه در روز برساند.

 استراتژی مدکو بر این عقیده پانیگورو استوار است که کمبود اکتشاف و تقاضای بالای بخش هوا نوردی و پتروشیمی قیمت نفت را طی یک دهه آینده تا 100 دلار در هر بشکه بالا میبرد. این عقیده بر خلاف نظر شرکت های بزرگی مثل بریتیش پترولیوم است که پیش بینی می کنند برخی منابعشان به خاطر قیمت پایین و فشار سرمایه گذاران برای پروژه های کم کربن احتمالاً به تولید نمی رسند.

پانیگورو گفت:«قیمت نفت در کوتاه مدت حدود 60 دلار در هر بشکه باقی می ماند ولی در بلند مدت شرایط متفاوت است چون سرمایه‌گذاری کافی برای جایگزینی کاهش تولید وجود ندارد».  وی اضافه کرد حتی اگر سوخت های فسیلی افول کنند و جای خود را به خودروهای برقی بدهند، باز هم کمبود نفت وجود خواهد داشت.

 شرکت مدکو که در اندونزی مالک معادن مس و طلا و نیروگاههای برق گاز سوز هم هست، شرکت «اوفیر انرژی» را در سال جاری به ارزش 408 میلیون پوند (513 میلیون دلار) خرید. شرکت اوفیر در اندونزی، تایلند و ویتنام  نفت و گاز دارد،  بنابراین حدود 25 هزار بشکه در روز معادل های نفتی به تولید مدکو در 2019 اضافه میشود.

پانیگورو گفت ذخایر ساحلی را به پروژه‌های آب‌های عمیق ترجیح می‌دهد چون این پروژه ها سرمایه گذاری های سنگینی لازم دارند.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب: 24821
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *