۰

هراس بازار نفت از کاهش واردات چین

علاوه بر کندی رشد اقتصادهای جهان و جنگ تجاری آمریکا و چین، عامل دیگری که ممکن است رشد تقاضا برای نفت را تهدید کند، کندی روند پر کردن ذخایر نفت تجاری و استراتژیک از سوی چین خواهد بود.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت ، چین که امسال در دو سوم از رشد تقاضای جهانی برای نفت خام سهم داشته است، ممکن است خرید نفت برای پر کردن ذخایر نفت تجاری و استراتژیک را آهسته کند زیرا این مخازن به نزدیک سطح تکمیل ظرفیت رسیده‌اند.

یک مقام اداره ملی انرژی چین اعلام کرد که پکن در مخازن خود نفت کافی برای پوشش واردات ۸۰ روز دارد که شامل نفت خام در ذخایر نفت استراتژیک، ذخایر شرکتهای نفتی و ذخایر تجاری است.

این اطلاعات از سوی لی فولانگ، رییس اداره ملی انرژی چین پس از حملات به تاسیسات نفت عربستان سعودی منتشر شد. این حملات به توقف تولید ۵.۷ میلیون بشکه در روز تولید نفت عربستان سعودی منجر شد که معادل پنج درصد از عرضه جهانی است و فعالان بازار نفت همچنان در تلاش هستند تا تاثیر این اختلال عرضه روی واردات نفت مشتریان بزرگ این کشور از جمله چین را ارزیابی کنند.

چین روز جمعه با انتشار بی‌سابقه اطلاعات درباره ذخایر نفت خود، اعلام کرد این حملات روی تامین نفت این کشور تاثیر نخواهد گذاشت.

ذخایر نفت چین برای پوشش واردات ۸۰ روز نزدیک به توصیه آژانس بین‌المللی انرژی برای داشتن ذخایر به اندازه ۹۰ روز واردات است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، رویترز با فرض واردات نفتی که چین در فاصله ژانویه تا اوت داشته است، ذخایر نفت برای پوشش واردات ۸۰ روز به معنای این است که پکن احتمالا حدود ۷۸۸ میلیون بشکه نفت در ذخایر خود دارد.

اگر چین با رسیدن به سطح ذخایر کافی برای پوشش واردات ۹۰ روز واردات نفت خود را در ماه‌های آینده نفت کاهش دهد، در این صورت تقاضا برای نفت دچار لطمه جدی خواهد شد و قیمتها پایین می‌آید.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 24824
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *