احیای کامل تولید نفت عربستان سعودی

9 مهر 1398 ساعت 13:31

مدیر بخش بازرگانی آرامکو اعلام کرد این شرکت ظرفیت تولید نفت را به طور کامل احیا کرده و به سطح پیش از حملات به تاسیساتش در ۱۴ سپتامبر رسانده است.


به گزارش میز نفت ، ابراهیم البوعینین در کنفرانسی در شهر فجیره امارات متحده عربی گفت: ظرفیت تولید نفت به سطح تولید ۲۵ سپتامبر احیا شده است. تولید نفت به سطح ۹.۷ میلیون بشکه در روز تولید پیش از حملات احیا شده تا ذخایر نفت پر شوند.

عربستان سعودی در اوت حدود ۹.۷۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

مدیر بازوی بازرگانی آرامکو گفت: تا ۲۵ سپتامبر ما توانستیم ظرفیت تولید نفت را به سطح پیش از حملات احیا کنیم.

حملاتی که تاسیسات نفتی ابقیق و خریص را هدف گرفتند، باعث جهش قیمتهای نفت، آتش سوزی و خسارات گسترده‌ای شدند که تولید نفت عربستان سعودی را به میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داد.

این کشور با استفاده از ذخایر خود موفق شد روند صادرات نفت خود را حفظ کند.

منابع آگاه هفته گذشته به رویترز اظهار کرده بودند ظرفیت تولید نفت آرامکو به ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز بهبود یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات سعودی اظهار کرده‌اند که ظرفیت تولید آرامکو تا نوامبر به ۱۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

همچنین آرامکو در آستانه آماده‌سازی برنامه عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو در وب سایت خود اعلام کرد این غول نفتی قصد دارد سود سهام ۷۵ میلیارد دلار را در سال ۲۰۲۰ پرداخت کند. آرامکو سرگرم جذب سرمایه‌گذاران برای خرید سهام این شرکت است و در تلاش است تا دو تریلیون دلار ارزش‌گذاری شود.

عرضه سهام آرامکو یکی از بخشهای اصلی برنامه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای متنوع کردن اقتصاد این کشور و کاهش اتکا به نفت است. فرآیند آماده سازی عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو با وجود ابهاماتی که پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان پیرامون زمان برگزاری آن به وجود آمد، پیش می‌رود.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 24875

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/24875/احیای-کامل-تولید-نفت-عربستان-سعودی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir