۰

دلار زیر تیغ کشورهای تحت تحریم

در ادامه تلاش‌ها برای جلوگیری از سلطه دلار در بازارهای جهانی، ونزوئلا بدهی‌های روسیه را به روبل می‌پردازد. روسیه هم به سایر کشورها اعلام کرده اقدام مشابهی را انجام دهند.
دلار زیر تیغ کشورهای تحت تحریم
به گزارش میزنفت به نقل از راشا تودی، سرگئی استورچاک، معاون وزیر اقتصاد روسیه، اعلام کرد که کاراکاس بدهی‌های خود را به روسیه در قالب ارز ملی روبل پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول اعلام کرد: روسیه به همه بدهکاران خود اعلام کرده که از فرصت پرداخت بدهی‌های خودشان با روبل برای جلوگیری از سلطه دلار استفاده کنند.

پیش از این اعلام شده بود که ونزوئلا معادل 3.15 میلیارد دلار به مسکو انتقال داده است، اما به ارز پرداختی اشاره‌ای نشده بود.

در حال حاضر دولت ونزوئلا با سخت‌ترین تحریم‌های آمریکا از جمله تحریم نفتی که برای کسب درآمد این کشور بسیار حیاتی است، مواجه است. بانک مرکزی این کشور هم در فهرست تحریم‌های آمریکا است و باعث شده که این کشور نتواند نقل و انتقال مالی خود را با دلار انجام دهد.

در ماه آوریل کاراکاس پرداختی حدود 100 میلیون دلار به روسیه داشت و انتظار می‌رفت که 200 میلیون دلار هم در پاییز انجام دهد. در همان زمان گزارش دادند که احتمالا ونزوئلا برای پرداخت بدهی‌های خود از عملیات تهاتری نیز استفاده کند و در آن از طلا و نفت نیز به کار گرفته شود.
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 24885
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *