برنامه ورود ایران به صنعت LNG

15 مهر 1398 ساعت 12:03

وزیر نفت گفت: برنامه‌ای داریم که با احداث MiniLNGها پارک LNG احداث کنیم که ظرفیت این پارک ۳میلیون تن خواهد بود، اما تمامی این ظرفیت با واحدهای کوچک حاصل می‌شود.


به گزارش میز نفت ، بیژن زنگنه، وزیر نفت اظهار داشت: ورود به صنعت LNG (گاز طبیعی مایع) را با کمک توان داخلی و شرکت‌های ایرانی در برنامه داریم.

وی افزود: منتها ورود به صنعت LNG با توان داخلی را برای واحدهای کوچک در برنامه داریم.

گاز طبیعی مایع (LNG)، مایعی است روشن و بدون رنگ و بو که بخش اعظم آن از گاز متان تشکیل شده است. امروزه روش اقتصادی و معمول برای انتقال گاز طبیعی به بازارهای دوردست، تبدیل آن به صورت LNG است و ورود به این صنعت می تواند بازارهای صادراتی گاز تولید ایران را متنوع کند.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: برنامه‌ای داریم که با احداث MiniLNGها پارک LNG احداث کنیم که ظرفیت این پارک 3 میلیون تن خواهد بود، اما تمامی این ظرفیت با واحدهای کوچک حاصل می‌شود.

زنگنه در پاسخ به اینکه "آیا احداث این پارک LNG سه‌میلیون‌تنی با ظرفیت شرکت‌های داخلی انجام می‌شود؟"، گفت: از شرکت‌های داخلی به‌عنوان سرمایه‌گذار استفاده می‌شود، اما بحث احداث و ساخت آن، بحثی متفاوت است.

وزیر نفت تصریح کرد: با شرکت مپنا نیز مذاکراتی داشتیم که بتواند این شرکت دانش‌بنیان به ساخت واحدهای LNG ورود کند و قرار شد این شرکت بررسی‌هایش را انجام دهد و نتیجه را به وزارت نفت اعلام کند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 24918

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/24918/برنامه-ورود-ایران-صنعت-lng

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir