۰

افزایش قیمت نفت از ترس بروز شوک جدید

قیمت‌های نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر ناآرامی در کشورهای تولیدکننده نفت شامل عراق و اکوادور و نگرانی نسبت به مختل شدن عرضه جهانی، افزایش پیدا کرد.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۸ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، به ۵۸ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۵۳ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، مس و آلومینیوم در بازار لندن در قیمت بالاتری معامله شد و با توجه به آمار ضعیف تولید که هفته گذشته منتشر شد، وضعیت اخیر نشان می‌دهد که قیمت کالاهای صنعتی در حال تصحیح است.

سرمایه‌گذاران پیش از مذاکرات آمریکا و چین که قرار است روز سه شنبه در واشنگتن برگزار شود، محتاط مانده‌اند با این حال انتظارات چندانی برای یک توافق جامع که به مناقشه میان دو اقتصاد بزرگ جهان پایان دهد، وجود ندارد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "اکسی تریدر" در یادداشتی نوشت: اگرچه پیش بینی نتیجه مذاکرات تجاری دشوار است اما اگر تعرفه‌های آمریکا به قوت خود باقی بماند، روند صعودی نفت ممکن است استمرار پیدا کند و از آن در قیمتهای پایین پشتیبانی کند.

اعتراضات در عراق و اکوادور به وضعیت اقتصادی ضعیف نگرانیها نسبت به احتمال مختل شدن عرضه نفت در بازار جهانی را برانگیخته است. اکوادور که یکی از کوچکترین اعضای اوپک است، به دلیل مشکلات مالی و با هدف تولید بالاتر نفت، قصد دارد سال میلادی آینده از عضویت اوپک خارج شود.

طبق نظرسنجی رویترز، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته احتمالا برای چهارمین هفته متوالی رشد کرده است.

از سوی دیگر الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به رویترز گفت: اگر مشکلات تولید عربستان سعودی به مدت طولانی ادامه می‌یافت، روسیه که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است، قادر بود تولید خود را به سرعت به میزان ۰.۳ تا ۰.۵ میلیون بشکه در روز معادل ۰.۳ تا ۰.۵ درصد از عرضه جهانی افزایش دهد.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، پس از حملات هوایی ماه گذشته به تاسیساتش که به توقف نیمی از تولید این کشور منجر شد، تولید نفت خود را احیا کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری SPA عربستان، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی با مکسیم اورشکین، وزیر اقتصاد روسیه، درباره همکاری توسعه اقتصادی در انرژی و ثبات بازارهای جهانی گفت و گو کردند.

خبرگزاری تاس روسیه روز دوشنبه به نقل از محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک خبر داده بود هنوز زود است اوپک درباره کاهش بیشتر تولید نفت صحبت کند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 24935
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *