۰

عرضه فراورده‌های نفتی در بورس جواب داد

طی یک‌سال گذشته فراورده‌های نفتی شرکت ملی نفت ایران از جمله نفت خام سبک، نفت خام سنگین، میعانات گازی و بنزین در حجم‌های مختلف در بورس انرژی ایران عرضه شد که طبق اعلام وزیر نفت، تنور بورس انرژی با عرضه فراورده‌های نفتی گرم بوده است.
بورس | میز نفت
بورس | میز نفت
به‌گزارش میز نفت ، چهاردهم مردادماه بود که مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نامه‌ای به مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد که از این پس عرضه فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بورس انرژی ایران براساس زمان‌بندی و به صورت هفتگی انجام می‌شود.

براساس این برنامه هفتگی و زمان‌بندی، دوشنبه‌ها عرضه گاز مایع و نفت سفید خوراک سه‌شنبه‌ها بنزین سوپر، بنزین یورو ۴، بنزین معمولی، نفت گاز یورو پنج و نفت گاز PPM۵۰۰۰ و همچنین چهارشنبه‌ها تمامی فرآورده‌های فوق‌الذکر در بورس انرژی عرضه می‌شود.

این درحالی است که بیژن زنگنه - وزیر نفت - به‌تازگی درباره فروش فرآورده‌های نفتی در بورس اعلام کرد که فروش فرآورده‌های نفتی در بورس نفت بسیار خوب جواب داده است، برای نمونه در هفته‌های اخیر به‌ویژه از مرزهای زمینی، فرآورده‌های نفتی در احجام بالا فروخته شده است، همچنین برای فراهم شدن شرایط صادرات و عرضه از طریق دریا تلاش می‌شود البته طبیعت فروش نفت در بورس نسبت به روش‌های دیگر فروش پیچیدگی‌های بیش‌تری دارد، از این رو مشکلات ایجادشده در فروش به زیرساخت‌های بین‌المللی مرتبط نمی‌شود، بلکه فشار تحریم‌های اقتصادی و تنگناهای آمریکا عامل اصلی این مهم است.

به گفته وی، صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی بسیار موفق بوده و تاکنون بالای ۹۰۰ هزار تن فرآورده نفتی در این بورس عرضه شده است.

بر اساس آخرین آمار از میزان عرضه فراورده‌های نفتی، در شانزدهم مهرماه سال جاری در سه نوبت متفاوت ۱۰ هزار تن نفت گاز شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه شد، همچنین بنزین اکتان ۹۱ بنزین اکتان ۸۷ هر کدام با حجم های ۱۰ هزار و ۲۰ هزار تن عرضه شدند. علاوه بر این بنزین اکتان ۹۵ در دو مرحله با حجم عرضه هر بار ۳۰۰۰ تن روی تابلو بورس انرژی رفت.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 24945
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *