تلاش آرامکو برای تعمیر دو ماهه تاسیسات نفتی

21 مهر 1398 ساعت 14:29

شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی امیدوار است تا پایان نوامبر حداقل چهار قطعه کلیدی از تجهیزاتی که طی حملات پهپادی ماه گذشته آسیب دیدند را تعمیر کند تا بتواند ظرفیت کامل تولید خود را بازیابد.


به گزارش میز نفت ، حملات اواسط سپتامبر به تاسیسات ابقیق و خریص باعث وارد آمدن خساراتی شد که تولید نفت عربستان سعودی را به میزان ۵.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داد و باعث جهش قیمتهای نفت شد.

شرکت آرامکو تولید نفت خود را در مدت ۱۰ روز به حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز احیا و اعلام کرد در مسیر احیای حداکثر ظرفیت تولید ۱۲ میلیون بشکه در روز تا پایان نوامبر است.

هزاران نفر سرگرم کار برای احیای کامل ظرفیت تولید در منبع اصلی درآمد عربستان سعودی هستند. این کشور سرگرم آماده‌سازی مقدمات عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو در سال جاری یا آینده است که انتظار می‌رود یکی از بزرگترین رویدادهای فروش سهام باشد که تاکنون در جهان انجام گرفته است.

خالد بورایک، نایب رییس فعالیتهای نفتی بخش جنوبی آرامکو به چندین رسانه‌ای که روز شنبه به این تاسیسات دعوت شده بودند گفت: در ابقیق حملات به پنج برج فرآوری نفت اصابت کرده و سه برج همچنان در دست تعمیر هستند. ابقیق بزرگترین تاسیسات پالایش نفت جهان است و ۱۸ برج دارد. وی گفت: ‌انتظار دارد سه برج تا شش هفته دیگر به طور کامل تعمیر شوند.

یک مدیر سعودی که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: حملات به خریص به چهار برج از پنج برج آسیب زده است که سه برج تعمیر شده‌اند.

خریص قادر به پالایش حدود ۱.۵ میلیون بشکه نفت و ابقیق حدود هفت میلیون بشکه در روز نفت است با این حال معمولا پایین ظرفیت خود و در حدود پنج میلیون بشکه در روز فعالیت می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات سعودی اظهار کرده اند که ظرفیت تولید نفت خام فعلی آرامکو ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز است که حدود ۰.۷ میلیون بشکه در روز پایین‌تر از حد نورمال است. این کشور در راستای توافق کاهش تولید اوپک، پایین ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 24982

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/24982/تلاش-آرامکو-تعمیر-دو-ماهه-تاسیسات-نفتی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir