۰

واردات نفت کره جنوبی از آمریکا 2 برابر شد

واردات نفت خام کره جنوبی از آمریکا در ماه سپتامبر بیش از ۲ برابر شد در حالیکه واردات این کشور از ایران به خاطر تحریم های آمریکا برای پنجمین ماه پیاپی همچنان صفر است.
کره جنوبی و آمریکا | میز نفت
کره جنوبی و آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، واردات نفت خام کره جنوبی از آمریکا در ماه سپتامبر بیش از 2 برابر شد در حالیکه واردات این کشور از ایران به خاطر تحریم های آمریکا برای پنجمین ماه پیاپی همچنان صفر است.

طبق اطلاعات گمرک، واردات نفت خام کره جنوبی از آمریکا در ماه سپتامبر 1.62 میلیون تن معادل 395190 بشکه در روز بود در حالی که واردات از آمریکا در سال گذشته تنها 668704 تن ثبت شده است.

 در ماه سپتامبر، آمریکا سومین عرضه کننده بزرگ نفت خام به کره‌جنوبی پس از عربستان و کویت بود.

 کره جنوبی، یک خریدار بزرگ نفت ایران، واردات نفت از تهران را در ماه می متوقف کرد. دولت آمریکا در این ماه معافیت هایی را که به کره جنوبی و برخی دیگر از خریداران نفت ایران برای واردات نفت از این کشور داده بود لغو کرد. خریداران کره جنوبی طبق این معافیت می توانستند نفت ایران مخصوصاً میعانات گازی یا نفت خام فوق سبک آن را وارد کنند.

 در سپتامبر سال گذشته، کره جنوبی پس از وضع تحریم های آمریکا هیچ نفتی از ایران وارد نکرد.

 این کشور در فاصله ژانویه تا سپتامبر 3.87 میلیون تن معادل 103957 بشکه در روز نفت ایران را خریده بود در حالی که سال قبل از آن 7.15 میلیون تن وارد کرده بود.

 در کل، کره جنوبی در ماه سپتامبر 10.48 میلیون تن نفت خام وارد کرد که 3.3 درصد کمتر از سال قبل بود.

 واردات از عربستان سعودی، برترین عرضه کننده نفت کره جنوبی در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته 16.7 درصد کاهش یافت و به 2.84 میلیون تن معادل 694217 بشکه در روز رسید.

 کاهش واردات از عربستان سعودی پس از حمله به تاسیسات کلیدی نفت این کشور در اواسط سپتامبر صورت گرفت که نیمی از تولید نفت عربستان را از بین برد.

 کره جنوبی در سپتامبر 81011 تن نفت خام هم از کانادا و 77580 تن هم از پاپوا گینه نو وارد کرد.

 واردات نفت خام کره جنوبی در 9 ماه اول سال جاری میلادی 2.6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به 107.63 میلیون تن معادل 2.89 میلیون بشکه در روز رسید.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 25003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *