۶۳
۲۹
اخاذی به شیوه مدیر نفت و گاز پارس

جزئیات بازداشت یک مدیر نفتی

با بازداشت یکی از مدیران شرکت نفت و گاز پارس طی روزهای گذشته، پرونده عجیبی در حوزه اخاذی و فساد در این شرکت باز شده است.
جزئیات بازداشت یک مدیر نفتی
به گزارش میزنفت، «کامران.م» یکی از مدیران شرکت نفت و گاز پارس که در حوزه اجاره و به‌کارگیری شناورهای دریایی نقش مهمی بر عهده داشته، طی سال‌های گذشته توانسته است مبالغ هنگفتی را از محل پورسانت‌های دریافتی از مالکان شناورها به جیب بزند.

وی که پیش‌تر در شرکت نفت فلات قاره مسئولیت اجاره شناورها را بر عهده داشته، به اتهام دریافت رشوه و تحصیل اموال نامشروع به دستگاه قضا معرفی‌شده است. این مدیر نفتی که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد، از مدتی قبل زیر نظر یکی از نهادهای امنیتی – نظارتی قرار گرفت و پس از اثبات فساد وی، روانه بازداشتگاه  شده است.

برابر اعلام تعدادی از پیمانکاران در صورت عدم تمکین ایشان به درخواست های نامتعارف مشارالیه، شناورِ پیمانکاران به دلایل واهی از سرویس خارج و خسارت جبران ناپذیری متحمل ایشان می شد.

«کامران.م» پورسانت‌های دریافتی خود را به‌حساب نزدیکان خود واریز و در تحقیقات اولیه به دریافت رشوه به صورت ارزی،کارت اعتباری، سکه و ...  اعتراف کرده است.

برابر اطلاعات واصله بررسی نهادِ امنیتی -نظارتی و تظلّم خواهی تعدادی از پیمانکاران  ابعاد بیشتری از این پرونده را آشکار کرده است.
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 25044
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


رحیمی نژاد
Romania
از رسانه همیشه بیدار میزنفت که با اخبار دقیق و گزارشات کارشناسی خود از پشت پرده های صنعت نفت به مبارزه با فساد پرداخته سپاسگزارم.
گزارشات این رسانه جرئت به مظلومین می دهد تا بابت رفتارهای این فرد ، تظلم خواهی نمایند.
Iran, Islamic Republic of
یکی دیگه هم هست
احسانی
Iran, Islamic Republic of
این فرد شرکت های متعددی را به نام اقوام خود در خارج از کشور ثبت کرده و در قالب قراردادهای مشاوره مبالغ زیادی را از پیمانکاران اخذ کرده است.
نهادهای نظارتی گلوگاه فساد شناوری را گرفتند
ازقندى
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اينكه شركت هاى زيادى بابت رفتارهاى اين فرد متضرر شده اند، جهت ارائه مستندات به نهادهاى نظارتى از چه طريقى ميتوان اقدام كرد؟
مدارك و اطلاعات تخلفات را چگونه ميتوان ارائه داد؟
Saeedi
این آقا سال ها در شرکت نفت فلات قاره به اندازه کافی پیمانکارهارو اذیت کرده بود و این باعث خوشحالیه که با حضور تیم جدید در راس قوه قضاییه مبارزه با فساد با قدرت پیگیری میشه
وحیدی
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می رسد...تازه تر از تازه تری می رسد.
مدیران شرکت ملی نفت و وزارت نفت و نفت و گاز پارس باید پاسخگو باشند که چگونه مدیری که در شرکت نفت فلات قاره به تمامی پیمانکاران حوزه شناوری آسیب و لطمه زده به راحتی به شرکت نفت و گاز پارس منتقل میشود و به عنوان مدیر به راحتی تمامی پیمانکاران را مورد سو استفاده از قدرت قرار میدهد.
از میز نفت خواهشمندم پیگیر این فساد که قطعا به تنهایی ممکن نیست باشد.
sadra
Iran, Islamic Republic of
از وزارت نفت و شركت ملى نفت و شركت هاى تابعه انقدر فسادهاى كلان بيرون زده كه اين فساد عملاً مثله يه جوك ميمونه
مطمئناً اين فرد تنها نبوده و مديران بيشترى از ايشان حمايت ميكردند.
چون فساد در اين حجم به تنهايى امكان پذير نميباشد.
از نهادهاى نظارتى خواهشمنديم تا دستگيرى همه ى مسببين و كشف دالان هاى فساد اين پرونده پيگير باشد.
Iran, Islamic Republic of
چرا بی دلیل ایشان را جزو مدیران نفت و گاز پارس معرفی میکنید. غیر از این است که هدف تخریب این شرکت است؟ بعید میدانم سایت فاخر میز نفت و گردانندگان آن هنوز تعریف مدیر و مدیرعامل و ... را ندانند. مدیران شرکت نفت و گاز پارس در سایت رسمی این شرکت معرفی شده اند. آیا نامی از کامران م در آنها دیده می شود؟ کمی اخلاق حرفه ای و تقوا هم خوب است.
Iran, Islamic Republic of
اولا ایشان سرپرست برنامه ریزی و نظارت بر عملیات دریایی شرکت نفت و گاز پارس بودند.

ثانیا سرپرست ساخت و نصب شناور FPSO ازطرف شرکت نفت و گاز پارس بودند که آن پروژه خود هزار مسئله داشته و دارد.

ثالثا چون اسم ایشان در سایت شرکت نفت و گاز پارس نیست یعنی مدیر آنجا نیست و نبود ؟ یا اینکه قبلا مدیر آنجا بوده و در زمان مدیریت تخلفات عدیده ای داشته نافی مسئولیت شرکت است؟

رابعا در متن خبر هم اسم شرکت نفت و گاز پارس امده و هم شرکت نفت فلات قاره که نشان از بی طرفی گزارش مذکور دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر ایشان از مدیران شرکت نفت و گاز پارس نبوده پس چگونه سال ها در طبقه چهارم ساختمان فاطمی آن شرکت با اتاقی مجزا و مجهز با چند منشی مشغول به فعالیت بوده ؟؟؟ چگونه پیمانکاران مجبور به ملاقات ایشان در آن طبقه می شدند؟
تا آنجایی که اطلاعات بنده یاری می کند ایشان برادر دوقلویی به نام کامران. م ندارند. بنابراین شرکت نفت و گاز پارس به جای فرافکنی و فرار رو به جلو پاسخگوی انتخاب اشتباه مدیران خود باشد که کم هم نیستند.
Iran, Islamic Republic of
د. م پیمانکار غذا میلیاردها سرمایه به جیب زده می گویند اگر روزی ۱۰هزار پرس غذا باید می داد اگر پنج هزارتا هم میداد ۱۰ هزار برایش حساب می کردن یا بدونه مناقصه یا مناقصه سوری کار میگرفته وتخلفات عیره. بنابراین
مرگ بر رشوه ده و لعنت بر رشوه گیر
Iran, Islamic Republic of
این فرد بارها قصد فرار از کشور را داشت اما هر بار با تعریف پروژه های جدید دنبال کسب منافع بیشتری بود. با یک بررسی ساده می توان پی برد که کدام شرکت با راهبری ایشان سالهاست تمام خدمات دریایی و هوایی و خشکی را در شرکت نفت و گاز پارس به انحصار خود در آورده است. لازم است نهادهای نظارتی دلایل قراردادهای انحصاری شرکت خاص را طی هشت سال گذشته که با ورود این مدیر فاسد به POGC همراه بوده بررسی نمایند.
طاهر
United States
سلام توی هر شرکت نفت ۱۰ نفر داریم...جدیدا بعضیها دارند خودشان رابازنشسته میکنند...و بچه هایشان سرمایه گذاری تو خارج کرده اند...دیگر برایشان اینجا با صرفه نیست...
ایرج
Iran, Islamic Republic of
سلام.جناب آقای ریسی عزیز با ریاست جنابعالی به قوه قضاییه مردم ایران بسیار امیدوار شدند به استقرار نظام عدالت محوری که بخاطرش ایران بیش از۲۰۰هزارشهید داده.
ازشما و همکاران محترمتون کمال تشکر را داریم .اما خواهشا نزارید که این آقایون فاسد با نفوذ و قدرت و ثروتی که دارند از کیفر کاراشون نجات پیدا کنند .جناب ریسی خواهشا این افراد را دستور بدهید به شدیدترین نحو تنبیه کنند تا دیگه کسی جرات فساد و اختلاس و دزدی بخودش ندهد.
خدا عمر باعزت بشما سید پاک علوی بدهد
Rezaie
Iran, Islamic Republic of
قطعاً مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از تخلفات اين مدير اطلاعات كامل داشته است چرا كه ايشان را به منطقه عسلويه اعزام كرده است، حال اگر اطلاع داشته چرا برخورد قانونى صورت نگرفته است و اگر اطلاع نداشته چرا از آن پست خلع و به منطقه عسلويه اعزام كرده
آقاى مدير عامل شركت نفت و گاز پارس بايد پاسخگو باشد
سهرابی
Iran, Islamic Republic of
اگر روی این پرونده کار بشه فساد و ابعاد اون انقدر بزرگه که روی هرچی فساد نفتی امثال بابک زنجانی رو سفید میکنه اگه بابک زنجانی تخلفی کرده سر دولت کلاه گذاشته اما این آقا زورگیری میکرده و سر مردم کلاه میذاشته
نعمتى راد
Iran, Islamic Republic of
خيلى جاى تعجب داره كه اقوام درجه يك ايشان در كشور هاى انگليس و آمريكا مستقر ميباشند و بيشتر از آن اينكه ايشان به چهار كشور مختلف درخواست ويزاى شينگن داده كه هر چهار كشور ايشان را ريجكت كردند
از نهادهاى نظارتى خواهشمندم بررسى نمايند كه دليل آنكه ايشان از چهار كشور اروپايى درخواست ويزاى شينگن نموده اند چيست
Iran, Islamic Republic of
ضربه هايى كه ايشان به پيمانكاران زده جبران ناپذير است
تا زمانى كه در شركت نفت و گاز پارس سمت مديريتى داشت هيچ شركتى بدون هماهنگى ايشان نميتوانست يك قرارداد ساده بگيرد
معلوم نبود مدير بود يا خفت گير سر گردنه
اردلان......
Iran, Islamic Republic of
ب نطر من ایشون بیگناهه...

سیستم مشکل داره. والا افرادی مثل نامبرده فرصت انجام چنین رانت ها و اختلاس هایی را پیدا نمیکنند.
مسلما اگه پرونده...رکورد کاری و پیشینه نامبرده بیشتر و دقیقتر بررسی میشد هرگز فرصت شغلی بعنوان مدیر ب ایشون داده نمیشد...
هستند افرادی ک بسیار دلسوزانه و متعهد و دارای تجربه کاری حرفه ای در سیستم نفت مشغول ب خدمت میباشند اما هرگز ب چشم دیده نمیشوند....
Iran, Islamic Republic of
هميشه فكر ميكردم اگه ريشه فساد در اين مملكت خشك هم بشه باز نميتونن اين آدم رو گير بندازن
چون هميشه بلد بود چه جورى بايد هم از توبره بخوره هم آخور
يه جورى بازى ميكرد كه هر وقت ميديديش فكر ميكردى پاك ترين فرد صنعت نفت ايرانه
من كه هنوز باورم نميشه ولى ميگم اگه اين آدم همون آدمه بازم ميدونه چه جورى سناريوشو بسازه كه صحيح و سالم از اين مخمصه نجات پيدا كنه
Iraj
Iran, Islamic Republic of
تا دست اینگونه آقایان مشابه آفتابه دزدان که توسط حکم قاضی قطع میشود، قطع نشود، من شخصا به قوه قضاییه اعتماد ندار تعداد زیادی قبل از احکام کشور را به راحتی با پول و سرمایه ترک میکنند
Iran, Islamic Republic of
جدا از عملکرد نا درست ۳۰ ساله این آقا در فلات قاره و نفت و گاز پارس ، میز نفت می بایست در معرفی موقعیت ایشان دقت بیشتری میکرد . این آقا هرگز عنوان مدیر نداشته و هیچ وقت مسئول مناقصات مربوط به اجاره شناور ها( حد اقل در فلات قاره ) نبوده .
در مورد قاچاق سوخت در قالب همکاری با نهاد های نظارتی، خود پشت پرده عملیات ویژه ای را کارگردانی میکرد .
با اینکه یک با از خدمت تعلیق شد و حکم تغیر محل جغرافیایی خدمت از بهرگان به سیری و قشم را گرفت ولی ناباورانه سر از شرکت نو پا ولی معظم نفت و گاز پارس در آورد. هر آنچه کرده آنجا بود و نه در فلات قاره. چرا که شناخت کافی از او در POGC وجود نداشت .
مسئولین عملیات دریایی فلات با شناخت از خصوصیات اخلاقی، هرگز میدان عمل به او ندادند .
Iran, Islamic Republic of
با شناختی که از آقای ک م دارم با نظر آقای صدرا کاملا مخالفم . او هرگز کسی را در حلقه کارهای خلاف خود درد نمی کرد و اساسا در این را شریک پذیر نبود .
کریمی
Iran, Islamic Republic of
این آقای کاپیتان همه جور مشکل و فسادی که فکر کنید داره ... فساد مالی ، فساد اخلاقی و غیره .
از نهادهای نظارتی خواهش می کنم بررسی کنند که به چه دلیل طی ۴ سال اخیر بیش از ۳۵ سفر خارجی داشته ؟ با مجوز کدام نهاد با خارجی ها مذاکره می کرده ؟
این کاپیتان رشوه خوار آبروی هر چی نفتی رو برده
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر رشوه گیر لعنت بر رشوه ده
شرکت نفت و گاز پارس
Iran, Islamic Republic of
فساد مالی تنها جابجایی پول و واریز آن به حساب شخصی نیست. فسادهایی هستند که به وفور انجام می شوند ولی ظاهرا یا آنقدر زیرکانه انجام می شود که از دید مقامات شرکت نفت و گاز پارس پنهان است و یا از آن چشم پوشی می شود. افرادی در این سیستم هستند که منابع سازمانی و ملی را فدای منافع شخصی میکنند. با نزدیک شدن به مسولین که در راس آن مدیران عامل در ادوار مختلف هستند و ایجاد ارتباطات دوستانه زمینه را برای سو استفاده های شخصی فراهم می کنند.
Sadegh
Iran, Islamic Republic of
اين آقا بايد توضيح بده كه با اجازه كدام ارگان و يا نهاد دولتى در تير ماه سال ١٣٩٧ به همراه همسرش در لابى هتلى در دبى با آمريكايى ها جلسه گذاشته
ايشون از طرف كدام نهاد مامور شده بوده كه برود و با آمريكايى ها مذاكره كند و يا شايد وطن فروشى كند
از نهادهاى نظارتى خواهشمندم پيگير اين موضوع باشند كه با پيراهن منقش به آرم وزارت نفت چه اطلاعاتى را به آمريكايى ها داده و يا چه دستور كارى را از اونها گرفته
خواهشمندم در بازه ٢٩ تير الى ٣١ تير سال ٩٧ مذاكرات ايشان با آمريكايى ها رو بررسى بفرمايند
احسان
Iran, Islamic Republic of
به خدا منم پسر یه مدیرعامل بازنشته شرکت نفت زیر مجموعه پالایش پخش هستم پدرم مدیرعامل خطوط لوله ومخابرات خوزستان بود که بعد از سال۹۴که بازنشسته شد دارم کشاورزی میکنم از سر ناچاری این دزدهای لعنتی رو اعدام کنید
عبدا...
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله تعدادی دیگه همین روزها گرفتار میشن