۰

آمریکا همچنان بر سر میادین نفت و گاز سوریه

آمریکا کنترل میادین نفت و گاز در شرق سوریه و پایگاه التنف در جنوب را طبق طرحی برای بیرون کشیدن نیروهایش از این کشور حفظ می کند.
ترامپ | میز نفت
ترامپ | میز نفت
به گزارش میزنفت ، آمریکا کنترل میادین نفت و گاز در شرق سوریه و پایگاه التنف در جنوب را طبق طرحی برای بیرون  کشیدن نیروهایش از این کشور حفظ می کند.

روزنامه ‏اشرق الاوسط گزارش می دهد طبق جدیدترین طرح عقب نشینی پنتاگون، آمریکا کنترل پایگاه نظامی التنف در نزدیکی مرز سوریه-عراق-اردن را حفظ می کند و یک نیروی ویژه را برای کمک به مخالفان سوریه با ارائه حمایت اطلاعاتی نگه می دارد.

یک نکته دیگر در این طرح عقب نشینی شامل خفظ پیمانکاران شرکت های نظامی خصوصی نزدیک به چاههای نفت و  میادین گاز در شرق رودخانه فرات می شود. این منطقه 90 درصد نفت سوریه را در بر دارد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت طرح فعلی آمریکا استقرار هزار نیرو از سوریه در غرب عراق است.  وی تاکید کرد که برخی نیروها در پایگاه التنف در جنوب باقی می مانند.

اسپر گفت:« ممکن است شرایط تا زمان تکمیل این عقب نشینی تغییر کند، ولی طرح ما در حال حاضر همین است».

نیروهای کرد کنترل بیشتر نفت سوریه را در اختیار دارند. سوریه قبل از جنگ 387 هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کرد که 140 هزار بشکه آن صادر می‌شد.

دونالد ترامپ اعلام کرده که آمریکا کنترل نفت خاورمیانه را در دست دارد :« امریکا نفت را به دست آورده و کردها و ترکیه جنگجویان داعش را».

دونالد ترامپ مشخص نکرد که منظورش از به دست آوردن نفت چیست ولی به نظر می رسد وی به نیروهای ویژه آمریکا اشاره می کند که کنترل میادین نفت و گاز دیرالزور را در اختیار داشته اند و خواهند داشت.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 25067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *