۰

​ پیشنهاد ویژه ترامپ به اگزون موبیل

پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای اینکه اگزون موبیل یا هر شرکت نفت دیگر آمریکا میادین نفتی سوریه اداره کند، باعث اعتراضاتی از سوی متخصصان قانونی و انرژی شد.
​ پیشنهاد ویژه ترامپ به اگزون موبیل
به گزاش میز نفت، دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری در مورد عملیات نیروهای ویژه آمریکا و مرگ رهبر داعش، گفت: «کاری که من قصد دارم انجام دهم شاید بستن قرارداد با اگزون موبیل یا هر شرکت بزرگ دیگر آمریکایی باشد تا به سوریه برود و این کار را درست انجام دهد و این ثروت را گسترش دهد».

 شرکت‌های اگزون موبیل و شورون، دو شرکت نفت بزرگ آمریکایی که در خاورمیانه فعالیت می‌کنند، هیچ نظری در مورد اظهارات ترامپ نداده‌اند. بروس ریدل، مشاور سابق امنیت ملی و عضو ارشد سازمان پژوهشی بروکینگز گفت: «این پیشنهاد نه‌تنها یک اقدام قانونی مشکوک است بلکه این پیام را به‌کل منطقه و جهان می‌رساند که آمریکا می‌خواهد نفت را بدزدد».

جف کولگان، استادیار علوم سیاسی و مطالعات بین‌الملل در دانشگاه براون گفت: «این ایده که آمریکا نفت را در دستان اگزون موبیل یا هر شرکت آمریکایی دیگری نگه می‌دارد، غیراخلاقی و غیرقانونی است». وی همچنین گفت شرکت‌های آمریکایی در صورت فعالیت در سوریه با چالش‌های جدی روبرو خواهند بود.

 سوریه قبل از آغاز جنگ داخلی حدود 380 هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کرد. یکی از اسناد صندوق بین‌المللی پول در 2016 تخمین زده بود که تولید این کشور تا فقط 40 هزار بشکه در روز کاهش‌یافته است.

منبع: تسنیم
سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 25099
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *