۰

چین تسلیم تحریم‌های آمریکا می‌شود؟

واردات نفت چین از ونزوئلا در ماه سپتامبر که شرکت‌های بزرگ دولتی به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا، از خرید نفت کاراکاس خودداری کردند، به پایین‌ترین میزان در ۹ سال گذشته کاهش پیدا کرد.
چین تسلیم تحریم‌های آمریکا می‌شود؟
به گزارش میزنفت به نقل از ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین که از سوی "اس اند پی گلوبال پلاتس" بررسی شد، نشان داد چین در ماه میلادی گذشته ۱۴۳ هزار و ۸۳۸ بشکه در روز نفت ونزوئلا را وارد کرده که پایین‌ترین میزان واردات از دسامبر سال ۲۰۱۰ به این طرف بوده است. انتظار می‌رود خریداران چینی تا پایان امسال همچنان از خرید نفت ونزوئلا فاصله بگیرند.

واردات نفت چین از ونزوئلا در سپتامبر امسال ۲۷.۲ درصد در مقایسه با سپتامبر سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد زیرا شرکت ملی نفت چین (CNPC) و زیرمجموعه‌اش پتروچاینا از ماه اوت بارگیری نفت ونزوئلا را به دلیل نگرانی از عواقب نقض تحریم‌های آمریکا متوقف کرده‌اند.

در بحبوحه تشدید تحریم‌های آمریکا علیه دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا، شرکت پتروچاینا اعلام کرد برنامه‌های بارگیری نفت ونزوئلا در اوت که بر اساس آن قرار بود پنج میلیون بشکه نفت ونزوئلا به چین وارد شود را لغو کرده است. پتروچاینا بزرگترین واردکننده نفت ونزوئلا به چین تا زمان وضع تحریم‌های بیشتر آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتین بود.

شرکت ملی نفت چین در سپتامبر برای دومین ماه متوالی از بارگیری نفت ونزوئلا خودداری کرد و انتظار می‌رود تا زمانی که آمریکا وضعیت تحریم‌های ثانویه برای کسانی که با شرکت دولتی PDVSA ونزوئلا را روشن کند، از خرید نفت ونزوئلا خودداری کند.

در حالی که واردات نفت ونزوئلا کاهش پیدا کرد اما مجموع واردات نفت چین در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد کرد و برای نخستین بار از آوریل، به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عربستان سعودی همچنان بزرگترین صادرکننده نفت به چین مانده و حجم صادراتش در سپتامبر بر مبنای سالانه ۸۹.۴ درصد رشد کرد. پس از آن، روسیه، عراق، آنگولا، عمان و مالزی در میان صادرکنندگان بزرگ به این کشور قرار گرفتند. واردات چین از آمریکا به دلیل مناقشات تجاری میان دو کشور، کاهش پیدا کرده است. پکن در سپتامبر ۱۲ هزار و ۵۶۰ بشکه در روز نفت خام آمریکا را دریافت کرد که ۵۰.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بود.
سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 25106
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *