۰

چشم آلمانی ها به نفت راین

شرکت نفت کوچک راین پترولیوم آلمان به خاطر نفت خام بسیار خالص خود، شرایط خوبی دارد و تولید بیش از دو میلیون بشکه ای این چاه توسط این اقتصاد برتر اروپا مصرف می‌شود.
نفت المان | میز نفت
نفت المان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، در شهر کوچک ریداشتات، نزدیک فرانکفورت یک دکل حفاری، نفت را از اعماق زمین پمپ می کند. این منطقه یک سایت روستایی در آلمان است که هنوز هم از نظر تجاری سوددهی دارد.

 در حالی که برلین سعی می‌کند تا 2050 تولید آلاینده های خود را به صفر برساند، شرکت نفت کوچک راین پترولیوم به خاطر نفت خام بسیار خالص خود، شرایط خوبی را در این مرحله دارد. ولی تولید بیش از دو میلیون بشکه ای این چاه هنوز هم توسط این اقتصاد برتر اروپا مصرف میشود.

 نفت خام این چاه نفتی که از اعماق 1500 متری زمین پمپ می شود، سولفور بسیار پایینی دارد و از نظر شیرینی و سبک بودن مشابه ذخایر نفت برنت است که در دریای شمال یافت می شود.

کارستن رینهولد، مدیر این شرکت می گوید:« باعث شرمندگی است که این نفت را برای سوخت جاده‌ها میسوزانیم. این مدل نفت بسیار برای صنایع تولیدیِ، ساخت مواد شیمیایی و دارویی، منسوجات و حتی تیغه های توربین های بادی مناسب است.

یک کامیون نفتکش دو بار در هفته 33 هزار لیتر نفت را از تانکرهای ذخیره این سایت  و یک سایت حفاری دیگر این شرکت در باواریا میکشد و آن را به پالایشگاهی 80 کیلومتر دورتر می برد.

شرکت راین پترولیوم در 2007 تاسیس شد و امروز تحت کنترل شرکت تولیپ اویل که مقر آن در هلند است قرار دارد.

در حالی که بیشتر نفت آلمان از شمال این کشور به دست می‌آید ، این شرکت روی میادین داخلی جنوب هم سرمایه گذاری میکند.

 مدیر عامل این شرکت نفتی می‌گوید فناوری در دسترس برای تشخیص ذخایر هیدروکربن در اعماق زمین بسیار پیشرفت کرده است و با آخرین فناوری ها می توان یک تصویر سه بعدی از دنیای زیر زمین به دست آورد.

در این بین، خود عملیات حفاری هم ارزان تر شده است.  با حفر یک چاه میتوان زمین های اطراف با شعاع چند صد متر را هم بررسی کرد و احتیاج به حفاری های مجدد نیست.حتی حامیان محیط زیست هم مشکلی ایجاد نمی کنند چون در حال حاضر تمرکزشان بر روی معادن وسیع زغال سنگ آلمان است.

تولید آلمان از اوج حدود 8 میلیون تن در سال در اواخر دهه  1960، در 2018  به بیش از دو میلیون تن سقوط کرد. این مقدار برای تامین حدود دو درصد نیاز بزرگترین اقتصاد اروپا کافی است.ادامه استخراج نفت برای آلمان اهمیت دارد چون کمک می کند وابستگی خود را به واردات کاهش دهد.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 25348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *