۰

ذخایر بزرگ نفت و گاز در پاکستان کشف شد

شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان در حین اکتشاف گاز شیل و نفت در ایالت سینج، ذخایر جدید نفت و گاز کشف کرده است.
نفت پاکستان | میز نفت
نفت پاکستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان ذخایر جدید نفت و گاز شیل کشف کرده است.

 به گفته منابع آگاه، شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان 95 تریلیون فوت مکعب گاز شیل و 14 میلیارد بشکه ذخایر نفتی کشف کرده است که برای تامین نیاز این کشور به مدت 90 سال کافی است.

 مقامات می گویند استخراج این نفت و گاز شیل تنها توسط فناوری های جدید امکان پذیر است و انتظار می رود 14 میلیارد بشکه استخراج شود.

 در ماه اکتبر، این شرکت در چاه اکتشافی تاگ 1 در منطقه کوهات در خیبر پختونخوا ذخایر نفت و گاز کشف کرد. طبق آزمایش های اولیه این چاه می تواند 50 بشکه در روز نفت خام و 4.1 میلیون فوت مکعب در روز گاز تولید کند.

 شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان اعلام کرد این اکتشاف ذخایر هیدروکربن را در کشور افزایش می دهد د و تاثیری مثبت بر اقتصاد کشور دارد.

این شرکت در ماه اوت در منطقه کوهات ذخایر جدید نفت و گاز کشف کرد و با 50 درصد سهمی که در این چاه داشت، اکتشاف های قابل توجه نفت و میعانات گازی انجام داد.

 طبق اطلاعاتی که در آن زمان در دسترس بود، آزمایشهای اولیه امیدوارکننده بود و نشان می داد می توان حدود 240 بشکه در روز نفت و 12.7 میلیون فوت مکعب در روز گاز استخراج کرد.

 اوایل ژوئن این شرکت اعلام کرد در منطقه سنقار در ایالت سینج ذخایر نفت و گاز کشف کرده است و قصد دارد حفاری های اکتشافی در این ایالت انجام دهد.

 چند ماه پیش عمران احمد، مدیر عامل شرکت واگذاری های نفتی پاکستان گفت کل تولید نفت و گاز این کشور در 2018 و 2019، 89030 بشکه  و 3935 میلیون فوت مکعب در روز بوده است.

 ترکیب انرژی پاکستان 34 درصد گاز طبیعی، 31 درصد نفت، 13 درصد زغال سنگ، 9 درصد گاز طبیعی مایع و یک درصد نفت گاز مایع است. و بقیه آن از منابع دیگر می آید.

 وسعت منطقه تحت اکتشاف 224976 کیلومتر مربع بود.


منبع : تسنیم
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 25349
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *