واردات رسمی 532 هزار تن نفت ایران توسط چین

4 آذر 1398 ساعت 15:24

چین با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه اکتبر بیش از ۵۳۲هزار تن نفت از این کشور وارد کرد.


به گزارش میز نفت ، واردات نفت خام چین از عربستان سعودی در ماه اکتبر 76.3درصد افزایش یافت و دلیل آن بالا رفتن تقاضا از طرف پالایشگاه‌های جدید بود. عربستان سعودی موقعیت خود را به‌عنوان برترین عرضه‌کننده نفت به بزرگترین وارد‌کننده نفت جهان دوباره به‌دست می‌آورد.

صادرات عربستان تا 8.41 میلیون تن معادل 1.98 میلیون بشکه در روز افزایش یافت که بیشتر از 1.74 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر و 1.12 میلیون بشکه در روز همین زمان در سال گذشته است.

دو پالایشگاه مستقل جدید هنگلی پتروکمیکال در شمال و ژیجیانگ پتروکمیکال در جنوب از واردات نفت خام از عربستان حمایت کرده‌اند.
حملات پهپادی و موشکی به تاسیسات نفتی عربستان در چهاردهم سپتامبر مانع صادرات نفت این کشور در ماه اکتبر نشد. شرکت آرامکوی عربستان برای حفظ عرضه نفت به مشتریانش از ذخایر خود نفت برداشت کرد.تحلیل گران تیم تحقیقاتی ریفینیتیو انتظار دارند اختلال عرضه در عربستان در نوامبر خود را نشان دهد.

گمرک چین مقدار واردات نفت خام از ونزوئلا را اعلام نکرده است ولی تحلیلگران انتظار دارند این رقم در ماه گذشته به صفر رسیده باشد چون خریداران واردات نفت از این کشور آمریکای جنوبی را در بحبوحه تحریم های آمریکا متوقف کرده‌اند.

واردات از ایران در ماه اکتبر علی‌رغم ادامه تنش‌ها بین واشنگتن و تهران ثابت بود و 532790 تن گزارش شد که نسبت به 538878 تن ماه سپتامبر پایین‌تر بود.واردات نفت خام چین از مالزی در اکتبر نسبت به سال گذشته دو برابر شد و به 1.95 میلیون تن رسید.

به گفته اما لی، تحلیلگر ارشد نفتی در ریفینیتیو ، واردات نفت از مالزی ترکیبی از نفت ونزوئلا، ایران و سایر درجات نفتی است.
تیم تحقیقاتی ریفینیتو همچنین انتظار دارد واردات نفت از مالزی در نتیجه تحریم‌های آمریکا بر صادرات نفت خام ایران و ونزوئلا رکورد بزند.
واردات نفت خام از آمریکا در اکتبر به 908422 تن رسید که بالاتر از 517982 تن در ماه سپتامبر بود.واردات نفت از روسیه 6.97 میلیون تن گزارش شد که نسبت به 6.31 میلیون تن ماه قبل افزایش داشت.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 25352

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25352/واردات-رسمی-532-هزار-تن-نفت-ایران-توسط-چین

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir