۰

رشد 76 درصدی صادرات سعودی به بزرگترین بازار دنیا

واردات نفت خام چین از عربستان سعودی در اکتبر تحت تاثیر تقاضای پالایشگاه‌های جدید، ۷۶.۳ درصد رشد کرد و موقعیت این کشور به عنوان صادرکننده شماره یک به بزرگترین واردکننده نفت جهان را تحکیم کرد.
نفت عربستان | میز نفت
نفت عربستان | میز نفت
به گزارش میز نفت ، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد عربستان سعودی در اکتبر ۸.۴۱ میلیون تن یا معادل ۱.۹۸ میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد که در مقایسه با ۱.۷۴ میلیون بشکه در روز در سپتامبر و ۱.۱۲ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۸ بالاتر بوده است.

دو پالایشگاه مستقل جدید که شامل پالایشگاه شرکت هنگلی پتروکمیکال در شمال و ژیجیانگ پتروکمیکال در جنوب بودند، از رشد واردات نفت عربستان سعودی حمایت کردند.

پیامدهای ناشی از حملات هوایی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در ۱۴ سپتامبر، روی جریان صادرات نفت این کشور در اکتبر تاثیری نداشت زیرا شرکت آرامکوی سعودی برای تامین نیاز مشتریان به برداشت از ذخایر اقدام کرد.

اما تحلیلگران بخش تحقیقاتی رفینیتیو آیکان انتظار دارند که اختلال عرضه در عربستان سعودی ممکن است در محموله‌هایی که در نوامبر فرستاده شدند، منعکس شود.

گمرک چین آمار واردات نفت ونزوئلا را اعلام نکرد اما تحلیلگران انتظار دارند این آمار در ماه میلادی گذشته صفر بوده باشد زیرا خریداران چینی خرید نفت از این کشور آمریکایی لاتین را در بحبوحه تحریمهای آمریکا متوقف کردند.

واردات نفت از ایران هم ثابت ماند و ۵۳۲ هزار و ۷۹۰ تن در اکتبر بود.

واردات نفت چین از مالزی در اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شد و به ۱.۹۵ میلیون تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت خام آمریکا به چین در اکتبر به ۹۰۸ هزار و ۴۲۲ تن رسید که بالاتر از ۵۱۷ هزار و ۹۸۲ تن در سپتامبر بود. واردات نفت روسیه هم از ۶.۳۱ میلیون تن در سپتامبر به ۶.۹۷ میلیون تن افزایش پیدا کرد.




منبع : ایسنا
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 25357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *