۰

پیش بینی بانک آمریکایی از قیمت نفت

شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی جی پی مورگان پیش بینی کرد با تشدید کاهش تولید اوپک و متحدانش و رشد قوی‌تر اقتصادی در بازارهای نوظهور، عرضه و تقاضا در ۲۰۲۰ متعادل خواهد بود و میانگین قیمت نفت ۶۴.۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.
قیمت نفت | میز نفت
قیمت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی جی پی مورگان دورنمای قیمت نفت را  در 2020 افزایش داد و پیش بینی کرد با تشدید کاهش تولید اوپک و متحدانش و رشد قوی‌تر اقتصادی در بازارهای نوظهور، عرضه و تقاضا متعادل خواهد بود.

 این بانک سرمایه گذاری قیمت شاخص نفت برنت را 64.5 دلار در هر بشکه در 2020 پیش بینی می کند در حالی که قبلاً آن را 59 دلار اعلام کرده بود. ولی انتظار دارد قیمت نفت در 2021 تا 61.5 دلار کاهش یابد.

جی پی مورگان اعلام کرد انتظار می رود قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت 60 دلار در هر بشکه در 2020 و 57.5 دلار در 2021 باشد.

پایان بی ثباتی ناشی از انتخابات در انگلیس و آتش بس تجاری چین و آمریکا به همراه از بین رفتن مشکلات در برخی ازاقتصادهای بازارهای نوظهور بزرگتر باعث بهبود دورنمای رشد اقتصاد جهان برای سال آینده میلادی شده است.

این بانک اعلام کرد:« بر خلاف پیش بینی که در سپتامبر داشتیم و گفتیم میانگین مازاد عرضه نفت به بازار در 2020 ، 0.6 میلیون بشکه در روز خواهد بود، حالا تخمین می‌زنیم بازار 0.2 میلیون بشکه در روز کسری عرضه داشته باشد».

جی پی مورگان همچنان انتظار دارد رشد تقاضای نفت جهان یک میلیون بشکه در روز باشد. روسیه، اوپک و سایر تولیدکنندگان طی ائتلافی موسوم به اوپک+ توافق کرده‌اند 500 هزار بشکه دیگر در روز از تولید خود در سه ماهه اول 2020 کم کنند.

 امید به یک قرارداد تجاری تمام عیار بین آمریکا و چین که تقاضای نفت جهان را در بزرگترین اقتصادهای دنیا افزایش می دهد، باعث شد قیمت نفت در روز سه شنبه در بالاترین حد سه ماهه قرار بگیرد.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 25605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *