۰

آخرین آمار فروش نفت ایران به چین

​واردات نفت چین از ایران در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی به ۱۴.۳۶ میلیون تن (۳۰۷ هزار بشکه در روز) رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد کاهش یافته است.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت به نقل از کایسین گلوبال، واردات نفت چین از عربستان سعودی در 11 ماه اول سال میلادی جاری به دلیل چندین پروژه بزرگ مشترک پالایشگاهی افزایش یافته است . آخرین اطلاعات به دست آمده تایید می کند که این کشور خاورمیانه برترین تامین کننده نفت خام چین است. عربستان در اوایل سال جاری روسیه را در عرضه نفت به چین پشت سر گذاشت. در این بین، اطلاعات گمرک نشان می‌دهد واردات نفت چین از ونزوئلا و ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است.

 چین در ماه نوامبر 8.21 میلیون تن نفت خام از عربستان وارد کرد، به این ترتیب کل واردات نفت خام چین از عربستان در 11 ماه اول سال میلادی جاری به رکورد 76.33 میلیون تن رسید که 53 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. این مقدار بیشتر از 70.3 میلیون تن نفت وارد شده از روسیه و 47.08 میلیون تن واردات از عراق است. این دومین ماه پیاپی است که چین هیچ نفتی از ونزوئلا وارد نمی کند. واردات نفت از ایران 47 درصد به صورت سالانه کاهش یافته و در سال جاری به 14.36 میلیون تن معادل 307 هزار بشکه در روز تا پایان ماه نوامبر رسیده است.

  افزایش واردات نفت چین از عربستان در شرایطی صورت می گیرد که عربستان به شدت تجارت پایین دستی خود را با ایجاد قراردادهای مشترک با چین در پالایش، ذخیره و فروش نفت گسترش داده است. عربستان با این اقدامات تلاش می‌کند عرضه اولیه سهام شرکت بزرگ آرامکو در بورس را تقویت کند. به دو پالایشگاه مشترک - هنگلی پتروکمیکال و ژیجیانگ پتروکمیکال- 24.30  میلیون تن سهمیه واردات نفت در کل سال 2019 داده شده است و انتظار می‌رود این مقدار در 2019 افزایش یابد چون پکن محدودیت های شرکت های خصوصی بخش انرژی را کاهش داده است.

منبع: تسنیم
جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب: 25708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *