پیش بینی روسیه از کاهش عرضه نفت

7 دی 1398 ساعت 11:18

وزارت انرژی روسیه در پیش‌نویس سند استراتژی انرژی اعلام کرد کاهش عرضه نفت خام در ۲۰۲۰ می تواند باعث افزایش قیمت آن شود.


به گزارش میز نفت ، وزارت انرژی روسیه در پیش‌نویس سند استراتژی انرژی اعلام کرد کاهش عرضه نفت خام در 2020 می تواند باعث افزایش قیمت آن شود.

 ولی در همین سند آینده تیره تری برای تقاضای نفت پیش بینی شده است. طبق این پیش بینی، تقاضای نفت در سال‌های آینده کند می‌شود و شاید قبل از 2030 افزایش یابد.

 در این پیش نویس آمده است:« تقاضا برای محصولات نفتی تحت تاثیر افزایش مصرف در بخش حمل و نقل و کاهش تقاضا در مصارف خانگی و اقتصادی و همچنین صنعت برق قرار دارد».

 آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه در اوایل همین هفته گفت:« حتی اگر قیمت نفت کاهش زیادی داشته باشد، روسیه برای سناریوی نفت بشکه ای 20 تا 30 دلار، ذخایر کافی برای سه سال در اختیار دارد».

 وی اضافه کرد:« از آنجایی که احتمال افزایش زیاد قیمت نفت وجود ندارد، اگر کشورهای عضو اوپک به محدودیت های تولید نفت عمل نکنند، خطر سقوط قیمت تا 25 و 30 دلار در هر بشکه وجود دارد. سیاست بودجه ما این اجازه را می دهد تا به مدت سه سال از این خطرات دوری و با ذخایر موجود به تمام تعهدات خود عمل کنیم».

 روسیه آشکارا با نوسانات قیمت نفت محتاطانه برخورد می‌کند و بودجه سالانه خود را بر اساس قیمت نفتی بسیار پایین‌تر از حد فعلی بسته است. مبنای قیمت نفت در بودجه 2019 روسیه حدود 41.60 دلار در هر بشکه بود.

در همین حین، قیمت نفت هر چه باشد وزارت انرژی روسیه انتظار دارد میانگین کل تولید این کشور تا 2024 برابر با 11.2 میلیون بشکه در روز یا کمی بالاتر از آن باشد. این همان سطح تولیدی است که روسیه برای سال گذشته ثبت کرد. این قیمت‌گذاری روسیه نشان می‌دهد مسکو انتظار ندارد تولید نفت طبق قراردادی که با اوپک بسته شده ، کاهش بیشتری پیدا کند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 25711

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25711/پیش-بینی-روسیه-کاهش-عرضه-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir