۰

احتمال پایان توافق نفتی اوپک پلاس در 2020

وزیر انرژی روسیه اظهار کرد اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، ممکن است پایان بخشیدن به توافق کاهش تولید نفت در سال ۲۰۲۰ را بررسی کنند.
الکساندر نواک | میز نفت
الکساندر نواک | میز نفت
به گزارش میز نفت ، الکساندر نواک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه ۲۴" اظهار کرد: تا جایی که به کاهش تولید نفت مربوط است، یک بار دیگر تکرار می‌کنم که یک پروسه بی‌نهایت نیست. تصمیم درباره خروج از این توافق باید به شکل تدریجی گرفته شود تا سهم بازار حفظ شود و شرکتهای ما بتوانند پروژه‌های آتی خود را اجرایی کنند. وی در ادامه افزود:‌ تصور می‌کنم ما امسال این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

اوپک پلاس از سال ۲۰۱۷ با هدف متوازن کردن عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت و تقویت قیمتها، عرضه نفت به بازار را محدود نگه داشته است.

نواک از همکاری میان کشورهای اوپک و غیراوپک تمجید کرد و گفت: بازارهای جهانی نفت در حال حاضر کم و بیش باثبات هستند. تقاضا برای نفت ممکن است در تابستان که تقاضای خودروسواران برای سوخت بیشتر می‌شود، افزایش پیدا کند.

اوپک پلاس اوایل دسامبر با افزودن ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولید نفت تا پایان مارس موافقت کرد.

وزیر انرژی روسیه همچنین اظهار کرد: انتظار می رود تولید نفت روسیه در سال ۲۰۲۰ بین ۵۵۵ تا ۵۶۵ میلیون تن باشد که با استفاده از معیار ۷.۳۳ بشکه به هر تن، معادل ۱۱.۱۲ تا ۱۱.۳۲ میلیون بشکه در روز است.

الکساندر نواک همچنین درباره پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ اظهار کرد: روسیه می‌تواند ساخت این پروژه را در مدت چند ماه تکمیل کند زیرا کشتی‌های مخصوص احداث خط لوله در بستر دریا را دارد.

بر اساس گزارش رویترز، نورد استریم ۲ پس از وضع تحریمهای آمریکا علیه این پروژه که به توقف کار یک شرکت سوییسی منجر شد، مورد توجه قرار گرفت.



منبع : ایسنا
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 25712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *