ماجرای یک بدهی بزرگ به دولت

جزئیات بدهی 7 هزار میلیاردی هلدینگ

7 دی 1398 ساعت 11:31

هلدینگ علاقه‌ای به تسویه حساب با یک شرکت دولتی را ندارد و وزارت نفت بی‌تفاوت به این موضوع، پیگیری طلب خود را به فراموشی سپرده است. ربیعی که هم‌اکنون با پرونده‌های متعددی مواجه شده است، اصلا دوست ندارد ماجرای این بدهی باز شود.


میز نفت | وقتی پای 7 هزار میلیارد تومان بدهی در میان باشد، اختلافات به اوج خود می‌رسد؛ میان شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی.

 هلدینگ خلیج‌فارس سهامداران زیادی دارد که یکی از آن‌‌ها شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که مدیرعامل آن معاون وزیر نفت است. 20  درصد سهام بزرگترین شرکت بورسی ایران، متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است اما خبری از پرداخت سهم سود NPC نیست.

 هر مدیرعاملی که طی 6 سال اخیر بر سر کار بوده است، به دلیل اهمیت هلدینگ برای وزارت نفت و شخص زنگنه، پیگیری این پرونده مهم را به حاشیه برده است.

بر اساس اسناد موجود، میزان بدهی هلدینگ به شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان شده است. شاید به همین دلیل است که جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس حملات گاه و بیگاهی به NPC می‌کند.

 هلدینگ علاقه‌ای به تسویه حساب با یک شرکت دولتی را ندارد و وزارت نفت بی‌تفاوت به این موضوع، پیگیری طلب خود را به فراموشی سپرده است. ربیعی که هم‌اکنون با پرونده‌های متعددی مواجه شده است، اصلا دوست ندارد ماجرای این بدهی باز شود.

هلدینگ خلیج‌فارس یک پرونده 2500 میلیارد تومانی را روی میز سازمان بازرسی دارد که این رقم طبق گزارش حسابرسی گم شده است.

 این شرکت که تبدیل به حیات خلوت وزیر نفت شده است، بالاترین گردش مالی صنعت نفت را دارد و به‌راحتی می‌توان از این ابزار برای اهداف خاص استفاده کرد.

 پرونده‌های متعدد هلدینگ خلیج‌فارس و سوءمدیریت‌های کلان این شرکت، با نادیده گیری شخص وزیر نفت همراه شده است اما به زودی اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد.

برای مشاهده فیلم جزئیات بدهی 7 هزار میلیاردی هلدینگ کیلیک کنید.


کد مطلب: 25714

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25714/جزئیات-بدهی-7-هزار-میلیاردی-هلدینگ

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir