۰

فقط 30 روز مهلت دارید

آمریکا به شرکت‌های اروپایی حاضر در اجرای پروژه نورداستریم2، 30 روز مهلت داد تا به حضور در این پروژه خاتمه دهند وگرنه با تحریم آمریکا مواجه می‌شوند.
ترامپ | میز نفت
ترامپ | میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزارت امور خارجه آمریکا به شرکت‌های اروپایی حاضر در اجرای خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورداستریم2، یک اولتیماتوم 30 روزه داده است تا تمام فعالیت‌های خود در قالب این پروژه را متوقف کنند.

این وزارتخانه آمریکایی طی سندی که منتشر کرده است خواستار توقف هرچه سریع‌تر حضور شرکت‌های اروپایی در پروژه نورداستریم2 شده و اعلام کرده است در صورتی که آنها با زبان خوش کار روی این پروژه را متوقف نکنند، تحریم خواهند شد.

وزارت امور خارجه آمریکا، شرکت‌های اروپایی را تهدید کرده است در صورتی که آنها در این مدت 30 روزه به خواسته‌های آمریکا تن ندهند، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، نام تمام شرکت‌های ناقض این درخواست آمریکا را طی دو ماه به کنگره معرفی خواهد کرد.

جدای از تهدید به تحریم از سوی واشنگتن علیه تمام شرکت‌های اروپایی حاضر در خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا سند منتشرشده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا مجددا ادعای آمریکا مبنی بر زیانبار بودن اجرای این پروژه با منافع اوکراین و امنیت انرژی اروپا را تکرار کرده است. در این سند آمده است که خواسته آمریکا این است که پروژه نورداستریم 2 متوقف شود.

هفته پیش شرکت سوئیسی ـ آلمانی آلسیز از ترس تحریم‌های آمریکا روند لوله‌گذاری این خط لوله در دریای بالتیک را متوقف کرده بود.

روسیه اعلام کرده است تمام تجهیزات لوله‌گذاری را دارد و تا پایان سال 2020 بدون کمک خارجی این خط لوله را به بهره‌برداری خواهد رساند.



منبع : فارس 
يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 25735
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *