روند صعودی نفت جهانی ادامه یافت

9 دی 1398 ساعت 11:20

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با خوش بینی سرمایه گذاران به توافق تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.


به گزارش میز نفت ، بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۸ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت برنت حدود ۲۷ درصد در سال ۲۰۱۹ رشد کرده است.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پنج سنت افزایش پیدا کرد و به ۶۱ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا امسال حدود ۳۶ درصد رشد کرده است.

بازارها پس از انتشار خبر حملات هوایی آمریکا در عراق و سوریه علیه گروه حشد شعبی و هشدار مقامات آمریکایی درباره احتمال انجام اقدامات بیشتر، واکنش اولیه اندکی نشان دادند.

به گفته مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، معاملات به دلیل خالی شدن بازار از معامله‌گران در فصل تعطیلات سال نو، نسبتا یکنواخت بوده است. قیمتهای نفت به بالاترین حد خود از زمان حملات صورت گرفته علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی در سپتامبر صعود کرده‌اند و به این ترتیب معامله‌گران نسبت به سودگیری احتمالی محتاط هستند.

وزارت بازرگانی چین روز یکشنبه اعلام کرد درباره امضای توافق تجاری، در تماس نزدیک با آمریکا است.

این دو کشور در ۱۳ دسامبر فاز اول توافق تجاری را اعلام کردند که تحت آن تعرفه‌های آمریکا روی واردات برخی از کالاهای چینی کاهش پیدا می‌کند و در مقابل، چین میزان عظیمی از کالاهای آمریکایی را خریداری خواهد کرد.

قیمتهای نفت همچنین از افت سطح ذخایر نفت آمریکا پشتیبانی شده است. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ دسامبر به میزان ۵.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد که بسیار بالاتر از کاهش ۱.۷ میلیون بشکه‌ای مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود.

در این بین، وزارت نفت عراق اعلام کرد توقف تولید میدان نفتی نصیریه در جنوب این کشور بر فعالیت‌های تولید و صادرات تاثیری نداشته است. فعالیت‌های تولیدی در نصیریه که ۸۰ تا ۸۵ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند، پس از این که معترضان جاده‌های منتهی به این میدان را مسدود کرده و مانع از تردد کارکنانش شدند، متوقف شد.

همچنین شرکت نفتی دولتی لیبی اعلام کرد در حال بررسی تعطیلی بندر زاویه و تخلیه کارکنانش از پالایشگاه واقع در آن به دلیل درگیریهایی است که در نزدیک این محل در جریان است.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 25744

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25744/روند-صعودی-نفت-جهانی-ادامه-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir