خبری از یک سرمایه گذاری 11 هزار میلیاد تومانی

11 دی 1398 ساعت 14:11

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، از اجرای ۴ طرح بزرگ توسعه و نگهداشت تولید نفت با اعتباری بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و با هدف افزایش تولید حدود ۸۰ هزار بشکه نفت در روز خبر داد.


به گزارش میز نفت ، علیرضا سلمان زاده از اجرای ۴ طرح بزرگ توسعه و نگهداشت تولید نفت با اعتباری بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و با هدف افزایش تولید حدود ۸۰ هزار بشکه نفت در روز خبر داد و گفت: این طرح با هدف نگهداشت و افزایش توان تولید نفت در میادین رسالت، رشادت و فروزان، سیوند و اسفند واقع در مناطق عملیاتی سیری، خارک و لاوان در خلیج فارس به مدت ۲۴ تا ۳۶ ماه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از نکات حائز اهمیت این طرح، بهره مندی حداکثری از توان داخل است افزود: در همه مراحل عملیات اجرایی و در بخش مهندسی، راهبری شناورها، ترابری و خدمات ویژه حفاری دریایی، از نیروهای متخصص داخلی استفاده می‌شود که نقطه عطفی در نمایش توان متخصصان و سازندگان است.

سلمان زاده اضافه کرد: در اجرای این طرح‌ها مشتمل بر حفاری، تعمیر و تکمیل ۴۱ حلقه چاه، ساخت و نصب ۲ سکوی سرچاهی، تکمیل و نصب ۵ سکوی دریایی، احداث خطوط لوله و کابل دریایی و ایجاد تسهیلات گازرسانی در حدود ۸۰ هزار بشکه در روز به توان تولید نفت شرکت فلات قاره ایران افزوده خواهد شد که علاوه بر ایجاد اشتغال متخصصان داخلی صنعت نفت دریایی، پویایی و تحرک در پیمانکاران و سازندگان را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، اجرای این طرح در شرایط کنونی را نماد مقاومت و ایستادگی صنعت نفت ایران در برابر تحریم‌ها دانست و گفت: اجرای این طرح، موتور محرکی برای فعال کردن پیمانکاران داخلی و صنایع وابسته به نفت است.


منبع : مهر


کد مطلب: 25769

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25769/خبری-یک-سرمایه-گذاری-11-هزار-میلیاد-تومانی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir