۰

تهدید تنها مشتری نفتی ایران

وزیر خزانه‌داری آمریکا به چین هشدار داد در صورت ادامه از خرید نفت ایران، این کشور را تحریم خواهد کرد.
چین و آمریکا | میز نفت
چین و آمریکا | میز نفت
]به گزارش میز نفت ، استفان منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت واشنگتن در حال رایزنی  با چینی‌ها برای عدم خرید نفت از ایران است.

وی گفت چین مثل همه تحریم خواهد شد، اما اکنون برخی از شرکت‌های کشتیرانی که در (انتقال نفت ایران) مشارکت داشتند را تحریم کردیم و فعالیت‌های تحریمی علیه چین و هر کس دیگر در جهان را که با ایران تجارت کند، ادامه خواهیم داد.

این مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز گفت: واشنگتن از طریق تحریم‌ها «95 درصد درآمدهای نفتی ایران» را قطع کرده است.

به گفته منوچین، در حال حاضر، چین بخش عمده‌ای از صادرات باقی مانده نفت ایران را می‌خرد.

این مقام آمریکایی افزود: من با مقامات چینی به گفتگو نشسته‌ام؛ آنهای هیئتی برای دیدار با ما و وزارت خارجه در خصوص صحبت در این رابطه فرستاده‌اند.

وی مدعی شد، تمامی شرکت‌های دولتی چین خرید نفت ایران را متوقف کرده‌اند و امریکا از نزدیک در حال همکاری با چین برای کاهش فعالیت‌های نفتی بیشتر با ایران است.

منوچین خاطرنشان کرد آمریکا قبلا تحریم‌هایی بر تعدادی از شرکت‌های چینی انتقال نفت ایران اعمال کرده است.

* چیزی مانده که تحریم کنید؟

منوچین در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز که پرسید: «آیا چیزی یا کسی مانده که تحریم کنید؟ منظورم این است که چقدر می‌توانید پیش بروید؟ و چه چیز باید از ایران ببینید تا واقعا تحریم‌ها را کنار بگذارید؟» به تشریح تحریم‌هایی که اعمال‌ کرده‌اند، پرداخت و از پاسخ دادن طفره رفت.

وی مدعی شد فرمان اجرایی جدید، اختیارات بسیار بسیار بیشتری در تمامی صنایع دارد. این فرمان به من و وزیر خارجه اختیار می‌دهد تا بخش‌های بیشتری را در صورت نیاز هدف قرار دهیم. هدف ما واقعا قطع درآمدهای نفتی ایران هست که برای فعایت‌های تروریستی و تولید سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند.

منوچین در عین حال ادعا کرد نقل و انتقالات بشردوستانه به ایران انجام می شود و ما نمی‌خواهیم مردم ایران را هدف قرار دهیم . ما می‌خواهیم درآمدهای فعالیت‌های بد آنها را قطع کنیم.

* اروپایی‌ها در معرض تحریم‌های ثانویه آمریکا

وی در پاسخ به پرسش مجری در مورد فرانسه و کشورهای عضو ناتو که با ایران مبادلات تجاری دارد، گفت اروپایی‌ها به تحریم‌های اولیه ما پایبندند. دوباره که بخش‌های بیشتری تحریم کردیم، آنها فعالیت‌هایشان را در آن بخش‌ها کاهش خواهند داد. اما کشورهای اروپایی به تحریم‌های اولیه ما متعهد هستند زیرا در معرض تحریم‌های ثانویه قرار دارند و آنها این را می‌فهمند و در موضوع اینستکس، ما به آنها هشدار داده‌ایم که بستگی دارد چگونه آن را ایجاد کنند چراکه آنها اکثرا در معرض تحریم‌های ثانویه هستند.

وی بار دیگر مدعی شد اجازه دهید تاکید کنم نقل و انتقالات بشردوستانه پابرجاست و آنها کانال سوئیسی برای مدیریت آن ایجاد کرده‌اند.
اینها برای این است که رئیس‌جمهور(ترامپ) مطمئن شود، ایران فعالیت‌های تروریستی خود و تولید سلاح هسته‌ای را کنار بگذارد.



منبع : فارس 
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 25849
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *