ترسی که به جان ریاض افتاد

24 دی 1398 ساعت 11:15

رئیس اجرایی شرکت نفتی آرامکو اعلام کرد، عربستان سیستم دفاعی را نزدیکی تأسیسات نفتی تقویت می‌کند و می‌تواند با هر گونه اختلالات در بازار برخورد کند.


به گزارش میز نفت ، امین الناصر، رئیس اجرایی این شرکت در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت، شرکت نفتی آرامکو -ارزشمندترین شرکت نفتی جهان- علاوه بر انعطاف پذیری فوق‌العاده‌ تأسیسات خود، دارای واحدهایی است که در شرایط اضطراری عمل کرده و نیازها را پاسخ می‌دهند.

وی گفت، عربستان تلاش دارد در کنار تقویت سیستم دفاعی خود نزدیکی تأسیسات نفتی، صنعتش کمترین وابستگی را به تأسیسات نفتی بقیق داشته باشد.

رئیس اجرایی شرکت نفتی آرامکو ادعا کرد، بازیابی سریع این شرکت پس از حمله به تأسیسات آن در دو منطقه بقیق و خریص نشان دهنده انعطاف پذیری بی‌نظیر صنعت نفت عربستان و تأکیدی بر این امر است که این کشور یک تأمین کننده مطمئن است.

حمله موشکی و پهپادی انصارالله در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ به تأسیسات نفتی خریص و بقیق موجب شد یکی از بدترین اختلالات در عرضه نفت رخ داده، برای مدتی استخراج روزانه پنج میلیون بشکه نفت متوقف و قیمت نفت به شدت افزایش یابد.

الناصر در این مصاحبه گفت، تمامی جهان دید که آرامکو که به عنوان بانک مرکزی نفت عمل می‌کند می‌تواند به هر رویداد غیرمنتظره‌ای پاسخ دهد و هیچ‌گونه وقفه‌ای در پاسخ به تقاضای مشتریان بین‌المللی خود نداشت.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 25861

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25861/ترسی-جان-ریاض-افتاد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir