عربستان: نفت ارزان به اقتصاد ما ضربه می‌زند

24 دی 1398 ساعت 12:07

وزیر نفت عربستان گفت: ما می خواهیم یک بازار نفت باثبات، رشد پایدار تقاضا و رشد پایدار عرضه را شاهد باشیم... بدترین چیز پایین آمدن قیمت نفت است که به صورت دائمی به اقتصاد ما لطمه می زند.


به گزارش میز نفت ، وزیر انرژی عربستان گفت، در شرایطی که تنش ها بین ایران و آمریکا بالا گرفته، کشورش برای برقراری ثبات در بازار نفت تلاش خواهد کرد و تمایل دارد شاهد ثبات قیمت ها و رشد تقاضا باشد.

عبدالعزیز بن سلمان گفت، خیلی زود است بخواهیم درباره اینکه آیا اوپک و متحدانش توافق کاهش تولید خود را پس از ماه مارس نیز ادامه خواهند داد یا نه سخن بگوییم.

این مقام سعودی که در یک کنفرانس انرژی سخن می گفت اظهار داشت: «در حالی که تنش ها همچنان بالاست، عربستان به تمام تلاش های خود برای تضمین ثبات در بازارهای نفت ادامه می دهد.»

وی افزود: «ما می خواهیم یک بازار نفت باثبات، رشد پایدار تقاضا و رشد پایدار عرضه را شاهد باشیم... بدترین چیز پایین آمدن قیمت نفت است که به صورت دائمی به اقتصاد ما لطمه می زند.»

وزیر انرژی عربستان گفت، آمریکا یک شریک تجاری با نقشی پررنگ در امنیت بین المللی است. «ما این مسئله را به دوستانمان در آمریکا واگذار می کنیم که خودشان به نحوی که مناسب می دانند عمل کنند.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پس از حملات اخیر آمریکا و ایران در عراق، عربستان تدابیر امنیتی را افزایش داده است گفت: «ما هر اقدام احتیاطی ای را که می توانست صورت گیرد انجام داده ایم.»

به گفته عبدالعزیز بن سلمان، تولید نفت عربستان در ماه ژانویه 9.744 میلیون بشکه در روز است و این رقم در ماه فوریه نیز ثابت خواهد ماند.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 25864

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25864/عربستان-نفت-ارزان-اقتصاد-ضربه-می-زند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir