نواک می‌ماند یا می‌رود؟

​سرنوشت چهره کلیدی در ابهام

27 دی 1398 ساعت 16:53

الکساندر نواک با وجود استعفای دولت روسیه، همچنان به عنوان وزیر انرژی این کشور خدمت خواهد کرد؟


به گزارش میز نفت، پس از تصمیم دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه برای استعفای دولت که روز چهارشنبه اعلام شد، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه که چهره کلیدی اتحاد اوپک پلاس به شمار می‌رود به همراه سایر مقامات دولت استعفا کرد.

پس از اعلام استعفای غیرمنتظره دولت مدودف که در جریان دیدار میان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و هیات دولت روی داد، انتظار می‌رود نواک تا زمان تشکیل دولت جدید همچنان وزارت انرژی را هدایت کند.

روسیه بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می‌کند و بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی به اروپا است. نواک چهره کلیدی همکاری مسکو با اوپک برای اجرای توافق کاهش تولید نفت ۱.۷ میلیون بشکه در روز بوده است.

بر اساس گزارش پلاتس، پوتین برنامه‌هایی را برای اصلاحات گسترده قانون اساسی اعلام کرده است که قدرت بیشتری را از رییس جمهور گرفته و به پارلمان و نخست وزیر می‌بخشد.

دوره ریاست جمهوری پوتین که چهارمین دوره ریاست جمهوری وی و دومین دوره متوالی وی در این سمت است، در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد. تحت قوانین فعلی روسیه، وی در سال ۲۰۲۴ دیگر نمی‌تواند برای ریاست جمهوری نامزد شود.

منابع آگاه در دولت روسیه اظهار کردند استعفای اعضای هیات دولت پیش بینی نشده بود.

خبرگزاری اینترفکس روز چهارشنبه به نقل از نواک نوشت: روسیه آماده است در ژانویه به تعهدات خود تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس عمل کند.

وزیر انرژی روسیه گفت: ما طبیعتا تعهداتی داریم که به آنها عمل خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، نواک ۴۸ ساله که از سال ۲۰۱۲ وزیر انرژی روسیه بوده است و پیش از آن به مدت چهار سال به عنوان معاون وزیر دارایی خدمت کرده بود یکی از نامزدهای احتمالی برای پست نخست وزیری به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا


کد مطلب: 25900

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25900/سرنوشت-چهره-کلیدی-ابهام

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir