۱
۱۱
فاجعه‌ای در گزینش وزارت نفت

گزینش وزارت نفت «خودمانی» شد!

​پس از بکارگیری نیروهای پیمانکاری در سمت‌های مدیریتی بسیار حساس وزارت نفت مانند مدیریت شرکت نیکو، حالا وزارت نفت در یک اقدام بسیار تامل برانگیر و غیر قانونی، دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش را به یک نیروی پیمانکاری سپرده است.
وزارت نفت | میز نفت
وزارت نفت | میز نفت
به گزارش میز نفت، اصولا اداره‌های گزینش یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های هر سازمان دولتی است که بر اساس تبصره 1 ماده 4 آئین نامه اجرایی قانون گزینش کشور یکی از وظایف آن بررسی صلاحیت اشتغال و تبدیل وضعیت است.

بر همین اساس قانونگذار بر اساس بند 8 دستور العمل عزل و نصب مدیران و مسئولان واحد گزینش قانون مورد اشاره، می‌گوید که این دسته از افراد «باید از شاغلین دستگاه باشد» و همچنین بر اساس بند 2 ابلاغیه شماره 97.985.5141.23 مورخه 28 آذر 98 دیوان محاسبات کشور به وزیر نفت که بکارگیری افراد غیررسمی و غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی را در مشاغل حساس و مدیریتی ممنوع اعلام کرده و همچنین بر اساس ابلاغیه مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت که بکارگیری نیروهای پیمانکاری را در انجام وظایف سازمانی فاقد وجاهت قانونی می‌داند لذا مطابق این موارد انتصاب اخیر در این وزارتخانه کاملا غیر قانونی است.

چند روز پیش بود که یکی از نیروهای پیمانکاری شرکت «ایمن پرتوی آرمین» به نام میثم سیفی در مسئولیت دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت بکار گرفته شد که با حیرت کارشناسان این حوزه مواجه شد.

 این سمت از آنجا که مسئولیت‌های سنگینی مانند تائید صلاحیت مدیران، بررسی نمودار تشکیلاتی و بودجه گزینش، امور پشتیبانی و تنظیم و پیگیری استعلام از وزارت اطلاعات را بر عهده دارد، یک سمت استراتژیک در وزارت نفت محسوب می‌شود که به صورت غیرقانونی در اختیار یک پیمانکار قرار گرفته است.

بر اساس بند الف ماده 45 و تبصره 2 ماده 45 و ماده 47 قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین بتد 3 و تبصره 2 آیین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 22 مهر 89، این انتصاب نه تنها غیرقانونی است بلکه حکایت از اتفاقات عجیب و پشت‌پرده‌ای دارد که می‌تواند موجب بروز مشکلات فراوانی برای صنعت حیاتی نفت شود.

جالب است بدانید پیش از این، دو نماینده سابق مجلس که زنگنه آن‌ها را به نفت آورده بود، در این سمت حضور داشتند که نشان می‌دهد اصولا وزیر نفت علاقه دارد گزینش وزارت نفت در دست افرادی خاص باشد.
 
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 25928
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تا کی رسمی و قراردادی ؟؟؟؟ تا کی نیروهای رسمی حقوقهای نجومی بگیرند و پیمانکاران وزارت کاری؟؟؟؟ کدوم قانون درست اجرا شده؟؟؟ در شرکتهای خصولتی مثل پالایشگاه تهران فقط همه چیز به نفع رسمیها تمام امکانات و حقوق نجومی برای رسمیها و کار برای نیروهای پیمانکاری واقعا باید فکری کرد تا چند سال آینده دیگر رسمی وجود نخواهد داشت نفت را همین نیروهای پیمانکاری اداره می کنند .
Iran, Islamic Republic of
زنگنه باید سریعا برکنار شود او وزارت نفت را به ویرانه ای تبدیل کرده است
کامران
Iran, Islamic Republic of
واقعا خنده داره. ازاین وزیر هرچی بگید بر میاد.
مجید
United Arab Emirates
باید زنگنه محاکمه بشه به خاطر همین بلاهایی که سر شنعت نفت اورده من نمیدونم این مرد اجنبی پرست تا کی سر کار هست انشا الله نیروهای ولایی حضرت امام خامنه ای میان اولین نفر همین زنگنه محاکمه بشه
کامران
Iran, Islamic Republic of
چقد چرت و پرت می نویسید
چقد پدر کشتگی دارید بدبختها....
امید
Iran, Islamic Republic of
این چیزی ک شما میگید، یه چیز من درآوریه

چیزیه ک فقط از خودتون درآووردید
مگه نیروی پیمانکاری ادم نیست، هرچی کاره که نیروی پیمانکاری داره انجام میده، کاراشونو فراموش میکنید و تا یه سِمَتی بهشون میدن، صدای همه در میاد.
یه چرخی تو صنعت نفت بزنید تا ببینید ک نیروهای پیمانکاری با چندرقاز حقوق دارن جون میکنن ولی درعوض نیروهای رسمی با این همه حقوق نجومی ک دارن میگیرن دست ب سیاه و سفید نمیزنن و‌با سیایت دارن کار میکنن که بگن ماهم هستیم.

نه کاکو نه اشتباه نکن، لااقل تو اشتباه نکن، این چیزی نیست ک ت تیتر کنی.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
کلا نیروی شرکتی انسان نیس برای حمالی ساخته شده بخوان پیشرفت کنن امثال شما مگه میزارین...وای مصیبتا که نیروی شرکتی رو مدیر کردن..فک کردین شرکتی ها جاسوسن؟گزینش نمیشن؟من فک میکنم منافع شما درخطره
رحیم
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه جناب زنگنه که طی دوران مدیریتی خود هیچ گونه فراخوان عمومی جهت به کار گیری در صنعت نفت نبوده واز ان جایی که طرح استیضاح ایشان رو رد کردند جنابان نمایندگان نسبتا محترم شکی نمی مانه که در بیت المال زد بند های بسیاری در بخش نفتی و نیز پتروشیمی هست که متاسفانه من تحصیل کرده بیکار و زن و بچه دار که در شرف از هم پاشیدگی زندگیم هستم دارم تاوان فساد های آقایان رو میدم یه مسافر کشی هم میگردیم که اونم رو ازمون گرفتن ... خدا به دادشون برسه
Iran, Islamic Republic of
وزیر نفت نه اولین نه آخرین نفری هست که اشنایان و اقوام و وابستگان خودشو به پست های کلیدی که میبایست نیروی رسمی و متعهد به سازمان یا اداره باشد مشغول بکار میکنند بدون استثناء همه مدیران کشور مشغول بکارکردن بستگان حق اولیه و قانونی خودشون میدونند
سیّدمحمّدزعفرانچی
Romania
حتماً اشتباهی شده
از گزینشگران صنعت نفت
Iran, Islamic Republic of
این آقای میثم سیفی هیچ تخصص و تجربه ای در جایگاه حساس گزینش صنعت نفت ندارد، حتی تاکنون هیچ سابقه و تجربه مسئولیتی نیز نداشته و صرفا بخاطر سفارش و رانت مسئولیتی دبیر هیأت عالی گزینش(آقای ناصر نقویان) از یک نیروی خدماتی پیمانکار به این موقعیت رسیده است.

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند
چون بخلوت میروند آن کار دیگر میکنند
((حافظ))