فاجعه‌ای در گزینش وزارت نفت

گزینش وزارت نفت «خودمانی» شد!

30 دی 1398 ساعت 13:35

​پس از بکارگیری نیروهای پیمانکاری در سمت‌های مدیریتی بسیار حساس وزارت نفت مانند مدیریت شرکت نیکو، حالا وزارت نفت در یک اقدام بسیار تامل برانگیر و غیر قانونی، دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش را به یک نیروی پیمانکاری سپرده است.


به گزارش میز نفت، اصولا اداره‌های گزینش یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های هر سازمان دولتی است که بر اساس تبصره 1 ماده 4 آئین نامه اجرایی قانون گزینش کشور یکی از وظایف آن بررسی صلاحیت اشتغال و تبدیل وضعیت است.

بر همین اساس قانونگذار بر اساس بند 8 دستور العمل عزل و نصب مدیران و مسئولان واحد گزینش قانون مورد اشاره، می‌گوید که این دسته از افراد «باید از شاغلین دستگاه باشد» و همچنین بر اساس بند 2 ابلاغیه شماره 97.985.5141.23 مورخه 28 آذر 98 دیوان محاسبات کشور به وزیر نفت که بکارگیری افراد غیررسمی و غیرشاغل در دستگاه‌های دولتی را در مشاغل حساس و مدیریتی ممنوع اعلام کرده و همچنین بر اساس ابلاغیه مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت که بکارگیری نیروهای پیمانکاری را در انجام وظایف سازمانی فاقد وجاهت قانونی می‌داند لذا مطابق این موارد انتصاب اخیر در این وزارتخانه کاملا غیر قانونی است.

چند روز پیش بود که یکی از نیروهای پیمانکاری شرکت «ایمن پرتوی آرمین» به نام میثم سیفی در مسئولیت دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت نفت بکار گرفته شد که با حیرت کارشناسان این حوزه مواجه شد.

 این سمت از آنجا که مسئولیت‌های سنگینی مانند تائید صلاحیت مدیران، بررسی نمودار تشکیلاتی و بودجه گزینش، امور پشتیبانی و تنظیم و پیگیری استعلام از وزارت اطلاعات را بر عهده دارد، یک سمت استراتژیک در وزارت نفت محسوب می‌شود که به صورت غیرقانونی در اختیار یک پیمانکار قرار گرفته است.

بر اساس بند الف ماده 45 و تبصره 2 ماده 45 و ماده 47 قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین بتد 3 و تبصره 2 آیین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 22 مهر 89، این انتصاب نه تنها غیرقانونی است بلکه حکایت از اتفاقات عجیب و پشت‌پرده‌ای دارد که می‌تواند موجب بروز مشکلات فراوانی برای صنعت حیاتی نفت شود.

جالب است بدانید پیش از این، دو نماینده سابق مجلس که زنگنه آن‌ها را به نفت آورده بود، در این سمت حضور داشتند که نشان می‌دهد اصولا وزیر نفت علاقه دارد گزینش وزارت نفت در دست افرادی خاص باشد.
 


کد مطلب: 25928

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/25928/گزینش-وزارت-نفت-خودمانی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir