۰

جزئیات تحریم جدید پتروشیمی ایران

خزانه‌داری آمریکا چند فرد و شرکت ایرانی و چینی را به دلیل آنچه حمایت از صنایع پتروشیمی ایران خوانده شده، در فهرست تحریم قرار داده است.
خزانه‌داری آمریکا | میز نفت
خزانه‌داری آمریکا | میز نفت
به گزارش میز نفت ، دولت آمریکا در ادامه تلاش‌های خود برای اعمال فشار علیه مردم ایران، روز پنج‌شنبه افراد و شرکت‌های بیشتری را به دلیل ارتباط تجاری با ایران، در فهرست تحریم قرار داد. 

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، واشنگتن یک فرد ایرانی، یک فرد چینی و ۶ شرکت مستقر در امارات عربی متحده و چین را به دلیل ارتباط با صنایع پتروشیمی ایران تحریم کرده است:

- علی بایندریان
- ژیکینگ ونگ
- شرکت بنتاکو دی‌ام‌سی‌سی
- شرکت جیاشیانگ
- شرکت پیکویو
- شرکت سِیگ انرژی
- شرکت پتروشیمی شاندونگ کیاوانگوا
- شرکت پتروشیمی تریلینس

«استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در توجیه اعمال این تحریم‌ها، گفته است: «بخش‌های نفت و پتروشیمی یکی از منابع اصلی تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی جهانی رژیم ایران است.»

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و از آن زمان مرتبا تحریم‌های بیشتری علیه صنایع مختلف ایران وضع کرده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته پیش با امضای فرمانی عملا اختیار تحریم تمام صنایع ایران را به خزانه‌داری آمریکا داد. علاوه بر صنایع نفت و پتروشیمی، آمریکا صنایعی چون فلزات، معدن و حتی پارچه‌بافی را نیز تحریم کرده است.



منبع : فارس 
جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 25969
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *