۰

اقدام عجیب کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: متاسفانه امسال علیرغم همه‌ی تلاش‌هایی که صورت گرفت؛ الزام وزارت نفت به عرضه منظم نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی در لایحه بودجه 99 مورد تصویب قرار نگرفت.
نصرالله پژمانفر | میز نفت
نصرالله پژمانفر | میز نفت
به گزارش میز نفت ، نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم این کمیسیون درباره عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی گفت: متاسفانه امسال علیرغم همه‌ی تلاش‌هایی که صورت گرفت؛ الزام وزارت نفت به عرضه منظم نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی در لایحه بودجه 99 مورد تصویب قرار نگرفت.

وی در ادامه افزود: عرضه نفت و فرآورده در بورس انرژی یک اقدام رو به جلو برای مشارکت بخش خصوصی در حوزه تجارت نفت بود و در صورت حمایت، بخش خصوصی می‌توانست در حوزه‌های مختلف به دولت کمک کند. قطعا این اقدام برای به ثمر نشستن نیاز به زمان و حمایت داشت که متاسفانه این اقدامات انجام نشد.

پژمانفر اظهار داشت: ما در کمیسیون تلفیق 4 پیشنهاد در این رابطه مطرح کردیم. 2 پیشنهاد مربوط به عرضه نفت خام در بورس و انتشار اوراق عرضه نفت بود که توسط رئیس کمیسیون تلفیق گفته شد به دوسوم رای اعضای کمیسیون نیاز دارد. این 2 پیشنهاد رای نصف به علاوه یک را در کمیسیون کسب کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت:‌ متاسفانه ایراداتی به این 2 پیشنهاد گرفتند که مخالف برنامه ششم توسعه است و ما داریم پیگیری می‌کنیم که این موضوع در صحن مطرح شده و دوباره درباره‌ی آن تصمیم‌گیری شود.

*مخالفت دولت با الزام وزارت نفت به عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی 

وی همچنین تاکید کرد: 2 پیشنهاد دیگر نیز درباره الزام وزارت نفت به عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی و انتشار اوراق عرضه فرآورده بود که این دو پیشنهاد علیرغم کارنامه موفق فروش فرآورده نفتی حتی نصف به علاوه یک رای را هم در کمیسیون تلفیق نیاورد.

پژمانفر ادامه داد: هر چند کارنامه فروش فرآورده در بورس موفق بود اما مخالفت دولت در جلسه کمیسیون تلفیق باعث شد که با تصویب این 2 پیشنهاد مربوط به فرآورده در بودجه 99 مخالفت شود که این موضوع را نیز در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مخالفان عرضه نفت و فرآورده در بورس استدلال قابل توجهی نداشتند و ادعا میکردند که این عرضه‌ها در بورس کارآمد نیست در حالی که هر اقدامی برای به ثمر نشستن نیاز به زمان و حمایت دارد. ضمن اینکه فروش فرآورده در بورس نشان داد که کارآمدی لازم در این حوزه وجود دارد.



منبع : فارس 
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 26002
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *