سه رقمی شدن مصرف سوخت در نیروگاه‌ها

11 بهمن 1398 ساعت 18:05

نیروگاه‌ها در حال حاضر برای تولید برق، روزانه ۱۷۰ میلیون واحد سوخت معادل مصرف می کنند که از این رقم، ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع و ۷۰ میلیون مترمکعب سوخت گاز است.


به گزارش میز نفت ، به دنبال رشد افسارگسیخته مصرف گاز در بخش خانگی، گازرسانی به نیروگاه‌ها در وهله اول و گازرسانی به صنایع عمده مثل صنایع سیمان و پتروشیمی در وهله دوم، با محدودیت مواجه شده است.

نیروگاه‌ها در حال حاضر برای تولید برق، روزانه 170 میلیون واحد سوخت معادل مصرف می کنند که از این رقم، 100 میلیون لیتر سوخت مایع و 70 میلیون مترمکعب سوخت گاز است.

افزایش سهم مصرف سوخت مایع در سبد سوخت نیروگاه‌های کشور در حالی به حدود 60 درصد رسیده که پیش‌بینی می‌شد در زمستان امسال، بیش از 90 درصد سوخت نیروگاه‌های کشور با گازطبیعی تأمین شود.

پیش از این در ابتدای دولت یازدهم، وعده حذف سوخت مایع از سبد سوخت نیروگاه‌های کشور مطرح شده بود که این مهم تا امروز محقق نشده است و همچنان مضرات مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها هم شامل حال صنعت تولید برق حرارتی کشور، هم محیط زیست کشور و هم اقتصاد کلان کشور می شود.

‌هم اکنون بیش از 80 درصد گاز تولیدی ایران در بخش خانگی در حال مصرف است و این مردم هستند که می توانند با صرفه‌جویی در مصرف گاز، به خودشان و حال و آینده کشور کمک کنند.


منبع : تسنیم


کد مطلب: 26031

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26031/سه-رقمی-شدن-مصرف-سوخت-نیروگاه-ها

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir