۰

آتش بیاری نفتی آمریکا در معرکه روسیه و بلاروس

وزیر امور خارجه آمریکا پیشنهاد داده است که در پی بالا گرفتن اختلاف بین روسیه و بلاروس واشنگتن نفت مورد نیاز مینسک را تامین کند.
مایک پمپئو | میز نفت
مایک پمپئو | میز نفت
به گزارش میز نفت ، بلاروس اخیرا فرصت استفاده از نفت ارزان قیمت روسیه را از دست داده و همین امر باعث شده که آمریکایی‌ها به فکر سوء استفاده از این اختلاف بین مسکو و مینسک بیفتند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، پیشنهاد داده است که بلاروس تمام نفت مورد نیاز خود را با یک قیمت متعادل از آمریکا بخرد.

وی که روز گذشته به مینسک سفر کرده است سعی کرد از فرصت پیش آمده ناشی از قطع دسترسی این کشور اروپایی به نفت ارزان قیمت روسیه استفاده کرده و پیشنهاد داد بلاروس به نفت آمریکا به عنوان جایگزین نفت روسیه نگاه کند.

در حال حاضر بلاروس در تلاش است تا جایگزین خوبی برای نفت روسیه که برای سال‌ها آن را با قیمتی ارزان می‌خرید و پالایش می‌کرد، بیابد.

پمپئو در دیدار ولایمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس، گفت: آمریکا به دنبال کمک به بلاروس برای ساختن کشوری مستقل است.

تولیدات ما در حوزه انرژی آماده است تا به طور صد در صد نیاز بلاروس به نفت را با قیمتی رقابتی برآورده کنند.

اختلاف اصلی بلاروس و روسیه بر سر طرح مالیاتی است که چند سال پیش مسکو آن را اجرایی کرد و امسال اجرای آن به طور کامل انجام شد.

این مسئله باعث شد نفت تحویلی به پالایشگاه‌های بلاروس افزایش قیمت یابد. مینسک این قیمت را عادلانه نمی‌داند.

دولت بلاروس در شرایط کنونی به دنبال جایگزین کردن نفت روسیه با نفت دیگر کشورهاست اما هنوز مشخص نیست که آیا این کشور می‌تواند علیرغم بالا رفتن قیمت نفت روسیه جایگزین بهتری برای آن بیابد.

سال گذشته  میلادی بلاروس تمام نفت مورد نیاز خود را از روسیه وارد کرد و در گذشته هم تلاش‌هایی برای تنوع بخشی به منابع تامین نفت خود با واردات از آذربایجان، ونزوئلا و ایران انجام داد که در تمام این موارد نفت روسیه از نظر قیمت به صرفه‌تر بوده است.



منبع : فارس 
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 26056
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *