همکاری کویت و عربستان در یک میدان مشترک

14 بهمن 1398 ساعت 13:55

کویت و عربستان سعودی برای از سرگیری تولید نفت خام از میدان نفتی خفجی در ماه فوریه آماده می شوند. این میدان نفتی باید تا ماه اوت حدود ۶۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کند.


به گزارش میز نفت ، کویت و عربستان سعودی برای از سرگیری تولید نفت خام از میدان نفتی خفجی که به طور مشترک در اختیار هر دو کشور است، آماده می شوند. انتظار می‌رود اولین تولید در اواخر فوریه انجام شود.

 کویت و عربستان هر دو عضو اوپک هستند و سال گذشته توافق کردند به درگیری 5 ساله بر سر منطقه‌ای با عنوان «منطقه بی طرف» پایان دهند. به این ترتیب، تولید در میادین نفتی مشترک این منطقه از سر گرفته می‌شود که می تواند تا 5 درصد عرضه نفت جهان تولید داشته باشد.

 به گفته یکی از مقامات نفت کویت، تولید حدود 10 هزار بشکه نفت در روز از میدان نفتی خفجی در بیست و پنجم فوریه آغاز می شود. وی اضافه کرد این مقدار برای آزمایش کارایی عملیاتی تمام تاسیسات کافیست.این میدان نفتی باید تا ماه اوت حدود 60 هزار بشکه نفت در روز تولید کند.

 این مقام کویتی گفت یک تولید آزمایشی 10 هزار بشکه ای  دیگر در اواخر ماه مارس از میدان نفتی وفرا آغاز می شود و انتظار می رود طی شش ماه به 80 هزار بشکه در روز برسد.

 انتظار می رود پس از یکسال از آغاز تولید در این میادین نفتی، تولید در میدان نفتی الخفجی به 175 هزار بشکه در روز و در میدان نفتی وفرا به 145 هزار بشکه در روز برسد.

 روزنامه الرأی کویت در روز یکشنبه گزارش داد تولید در میدان نفتی الخفجی تا آخر فوریه آغاز می شود و آزمایش خط لوله های نفت و گاز و تاسیسات آن شروع شده است.

 کارگزار میدان نفتی خفجی شرکت عملیات‌های مشترک الخفجی است که قراردادی مشترک با شرکت نفت خلیج کویت و AGOC،  شاخه ای از شرکت نفت بزرگ آرامکوی عربستان دارد. این میدان نفتی قبل از بسته شدن در سال 2014 به خاطر مسائل زیست محیطی، بین 280 هزار تا 300 هزار بشکه در روز نفت سنگین عرب تولید می کرد.

 عربستان سعودی و کویت طبق قراردادی که با اوپک، روسیه و سایر تولید کنندگان دارند، تولید نفت خود را پایین آورده اند. این قرارداد تا پایان ماه مارس اعتبار دارد.

 شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان در ماه دسامبر اعلام کرد ازسرگیری تولید از این میادین نفتی بر تعهد این کشورها به قرارداد کاهش تولید تاثیری نمی گذارد.

 تولید از این میادین نفتی تدریجی خواهد بود و هرگونه افزایش تولید از این منطقه توسط کاهش تولید از میادین نفتی دیگر جبران می شود.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 26063

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26063/همکاری-کویت-عربستان-یک-میدان-مشترک

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir