۰

تحویل روزانه 70 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها

سخنگوی صنعت برق با تأکید بر اینکه در حال حاضر روزانه 70 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها توسط وزارت نفت تحویل داده می‌شود، گفت: طی چند روز گذشته، استفاده بیشتر از وسایل گرمایشی برقی باعث شده است تا مصرف برق 5 تا 6 درصد رشد داشته باشد.
مصطفی رجبی مشهدی | میز نفت
مصطفی رجبی مشهدی | میز نفت
به گزارش میز نفت ، مصطفی رجبی مشهدی در پاسخ به این سؤال که آیا تحویل گاز نیروگاه‌ها از سوی وزارت نفت در چند روز گذشته تغییری کرده است یا خیر، گفت: تحویل سوخت گاز نیروگاه‌ها نسبتا خوب است، اما تغییر آن‌چنانی ایجاد نشده است، به طوری که روزانه در حال حاضر 70 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل داده می‌شود. 

وی در پاسخ به این سؤال که مصرف برق آیا در چند روز گذشته رشد داشته است یا خیر، گفت: از ابتدای امسال تا هفته گذشته مصرف برق 3.2 درصد رشد داشت، بنابراین به دلیل موج سرما و کاهش دمای هوا، مردم از وسایل گرمایشی برقی استفاده بیشتری کرده‌اند و همین موضوع باعث شد تا مصرف برق 5 تا 6 درصد ناشی از استفاده از این وسایل گرمایشی افزایش یابد. 

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد:‌ پیش‌بینی‌ هواشناسی اینگونه است که از روز دوشنبه دمای هوا افزایش می‌یابد، بنابراین با افزایش دما، مصرف گاز نیز کاهش یافته و سهم اختصاص یافته به نیروگاه‌های برق افزایش می‌یابد. 

وی تأکید کرد: مردم نیاز است تا همچنان در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند و با راهکارهای ساده مثل خاموش کردن یک لامپ اضافه، مصرف انرژی را به شکل قابل توجهی کاهش دهند. 



منبع : فارس 
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 26067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *