۰

غول نفتی چین واردکننده وسایل پزشکی شد

با ادامه شیوع ویروس مرگبار در چین که باعث کمبود وسایل پزشکی شده است، شرکت پتروچاینا از کارمندان و مشتریان خود خواست ماسک وارد کنند.
نفت چین | میز نفت
نفت چین | میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکتهای مختلف از پتروچاینا گرفته تا شرکت خودروسازی جیلی در تلاش برای واردات تجهیزات پزشکی هستند که منعکس کننده وخامت کمبود ماسک در چین است.

در این بین تولیدکنندگان الکل و اتانول از جمله شرکت تسینگتائو بریوری به تولید مواد ضدعفونی روی آورده‌اند تا به رفع کمبود در الکل درجه پزشکی کمک کنند.

بیش از ۳۱ هزار نفر در چین تا روز پنج شنبه به ویروس کرونا آلوده شدند و بیش از ۶۰۰ نفر جانشان را از دست دادند. با وخامت پیدا کردن این اپیدمی، چین با کمبود ماسک روبرو شده و مواد دارویی در برخی از بیمارستانها تمام شده است. انجمن نوشیدنیهای الکلی چین در حساب وی‌چت خود اعلام کرد کمبود جدی الکل پزشکی وجود دارد و شرکتهای بیشتری باید این ماده ضدعفونی کننده را تولید کنند.

بحران سلامتی باعث شده است ایرلاینها سفر به چین را متوقف کنند و عربستان سعودی مانع بازگشت کارگران چینی شود که به کشورشان سفر کرده اند. دولتها و شرکتها در سراسر جهان تدابیر کم سابقه‌ای را برای مهار گسترش این اپیدمی به کار گرفته‌اند. اما این مشکل در چین حادتر است و استان هوبی که مرکز شیوع این بیماری است همچنان قرنطینه مانده است.

شرکت پتروچاینا که بزرگترین شرکت نفت و گاز چین است، اطلاعیه‌ای به دفاتر خود در جهان از جمله توکیو، هیوستون و سنگاپور ارسال کرده و از کارمندانش خواسته است ماسک خریداری کرده و آنها را به مقر مرکزی این شرکت در پکن ارسال کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق اعلام انجمن آهن و فولاد چین، کارگران در شرکتهای فولادی چین هم به خرید ماسک و لباسهای محافظ در خارچ از چین از جمله ژاپن، آلمان و ایتالیا پرداخته اند.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 26115
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *