تانکرهای LNG بدون مشتری ماندند

25 بهمن 1398 ساعت 21:51

چهار تانکر LNG به مقصد شمال آسیا در پی شیوع ویروس کرونا در چین که تقاضای این کشور را به شدت کاهش داده است، مجبور شدند تغییر مقصد داده یا مسیر جدیدی را در پیش بگیرند.


به گزارش میز نفت ، ربکا شیا، تحلیلگر LNG در شرکت اطلاعاتی کپلر به رویترز گفت: ۱۵ تانکر دیگر هم در سطح جهانی به عنوان مخزن شناور مشخص شده‌اند که ۱۱ فروند آنها در سراسر آسیا پراکنده شده‌اند.

ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر را مبتلا کرده و تاثیر شدیدی روی تقاضا برای انواع انرژی داشته و بازار LNG که پیش از این به دلیل دمای گرم‌تر هوا با افت قیمتها روبرو شده بود را دچار ضعف بیشتری کرده است.

شرکت CNOOC که بزرگترین خریدار گاز در چین است، در پی شیوع کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرده و قراردادهایش با سه تامین کننده را به حال تعلیق درآورده است.

در نتیجه شرایط اخیر، قیمتها به شدت افت کرده و شرکتها را واداشته است به دنبال خریداران دیگری برای این محموله‌ها باشند.

از میان چهار تانکر LNG، سه محموله LNG در قطر و یک محموله در عمان بارگیری شده بودند و در ابتدا خاور دور را به عنوان مقصد خود تعیین کرده بودند. اکنون دو تانکر به پایانه ساوت هوک در انگلیس رسیده‌اند و یکی دیگر در خلیج عمان بوده و به سوی خلیج فارس برمی‌گردد.

وزیر انرژی قطر اعلام کرده که شرکتهای انرژی این کشور سرگرم رسیدگی به درخواستها و تغییر برنامه یا تغییر مقصد محموله‌های نفت و گاز هستند که قرار بوده است به چین ارسال شوند.

شرکت کپلر تانکرهایی را به عنوان مخزن شناور طبقه بندی می کند که بیش از پنج روز از زمان بارگیری محموله آنها گذشته و به مدت طولانی با سرعت پایینی در حرکت هستند.

بر اساس گزارش رویترز، تا پیش از شیوع ویروس کرونا مشاهده تانکرهای شناور LNG در این وقت از سال غیرمعمول بود.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 26170

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26170/تانکرهای-lng-بدون-مشتری-ماندند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir