کاهش سرمایه گذاری در صنعت شیل آمریکا

3 اسفند 1398 ساعت 12:51

پس از کاهش قیمت نفت در هفته های اخیر، شرکت های حفاری نفت شیل آمریکا ممکن است میزان سرمایه گذاری های خود در بخش تولید را سریعتر از آنچه قبلا انتظار می رفت کاهش دهند.


به گزارش میز نفت ، پس از کاهش قیمت نفت در هفته های اخیر، شرکت های حفاری نفت شیل آمریکا ممکن است میزان سرمایه گذاری های خود در بخش تولید را سریعتر از آنچه قبلا انتظار می رفت کاهش دهند.

تولید کنندگان نفت در هفته های اخیر و همزمان با گسترش شیوع ویروس کرونا در چین که موجب کاهش تقاضا برای نفت شده، افت شدید قیمت ها را تجربه کرده اند. قیمت نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 12 درصد افت داشته است.

حتی پیش از شیوع ویروس کرونا، به دلیل کاهش قیمت نفت در نیمه دوم سال 2019، بسیاری از تولید کنندگان نفت شیل اعلام کرده اند که سرمایه گذاری های خود را کاهش می دهند. انتظار می رود کاهش سرمایه گذاری در بخش تولید موجب افت نرخ رشد تولید نفت شیل شود، هرچند که همچنان انتظار می رود میزان تولید نفت آمریکا در سال 2020 به رکورد جدیدی دست پیدا کند.

اکنون تولید کنندگان نفت شیل با ضربه دیگری به درآمدهای خود مواجه شده اند، زیرا قیمت گازهای مایع طبیعی (ال ان جی) که شامل پروپال و بوتان است به شدت افت کرده است. در سال های اخیر فروش گازهای مایع طبیعی موجب افزایش قابل توجه حاشیه سود شرکت های نفت و گاز شیل شده بود.

شرکت تولید کننده شیل ماراتون کورپ هفته گذشته اعلام کرد، حفاری های گازی خود در اوکلاهاما را عمدتا به دلیل کاهش شدید قیمت گاز و ال ان جی نسبت به نفت کاهش داده و منابع خود را به سمت دیگر حوزه های غنی تر نفت خام متمرکز کرده است.

گلن وارن، تحلیلگر موسسه آنترو ریسورسز در این باره گفت: «یک طوفان به تمام معنا در طی چند ماه گذشته در بازار گاز طبیعی و سپس نفت و ال ان جی رخ داده است.» وی افزود، شیوع ویروس کرونا به کلی همه فعالیت ها را بیش از پیش کاهش داده است.

آمریتا سن، محقق موسسه انرژی اسپکتس گفت، شرکت های فعال در میادینی که حجم بالایی از گاز طبیعی و ال ان جی تولید می کنند همچنان به کاهش سرمایه گذاری های خود ادامه خواهند داد.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 26264

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/26264/کاهش-سرمایه-گذاری-صنعت-شیل-آمریکا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir